Gravid och arbetslös

Sv: Gravid och arbetslös

Exakt! Och dessutom sitter hon och ljuger och säger att jag har varit arbetslös i flera år. Det stämmer för tusan inte alls! Hur har man mage att ljuga på det viset? :mad:

Reagerade också på detta och har "trianglat" inlägget.

Och du.... Grattis till filuren i magen :)

Jag blev varslad under min andra graviditet.
Gick till arbetsförmedlingen och anmälde mig och vikarierade under de
sista månaderna.
Min lön beräknades då på min lön jag hade innan arbetsförmedlingen.

Däremot är det oerhört viktigt att man anmäler sig inom ett visst datum då ens SGI annars går ner till 0.

Alva är nu 10 månader och får ett syskon i September. Jag börjar jobba nästa vecka och har tänkt jobba augusti ut.

Självklart hade det varit mycket roligare att ha ett fast jobb att gå tillbaka till men vi har fortsatt med våra planer "att få två barn tätt" iaf.
Det funkar utmärkt.

Lycka till med bebis! :) Har du ngn sgi? Då räknas din föräldrapenning ut på den man kan göra det på www.forsakringskassan.se de har en uträknare där så man kan se vad man får ut beroende på hur många dagar i veckan man tar ut.

Det minsta du kan få ut är i alla fall 180:-/dag.

Kan man spärra en användare på Bukefalos från att skriva i ens trådar och sådant?

Du kan väl klicka i något så du inte ser vad den personen skriver iallafall. tror inte man kan spärra någon?! minns inte, kolla under bukefalos hjälp kanske?

Jo, ignoreralistan heter det.. men jag vill ju hemskt gärna veta vad hon skriver om mig. Och om någon mot förmodan skulle välja att skicka PM privat med henne om mig. Snälla, tro inte ett ord på vad människan säger för hon har aldrig ens träffat mig IRL. Det enda hon gjort är att lusläsa min blogg. :rofl:

Nej, man behöver inte lusläsa din blogg för att veta saker om dig. Har du glömt att du under åren skrivit hur många trådar som helst på det här forumet under väldigt många olika nick? På olika hästsidor, på äldre ungdom osv. Du har dessutom skaffat olika nick och svarat dig själv i trådar där ingen hållt med dig, eller där du fått mothugg. Om jag inte har helt fel så har du dessutom varit avstängd från forumet? Jag skulle nog kunna skriva väldigt mycket om dig och ditt liv, baserat på vad som skrivits här de senaste åren. Och nej, jag skiter i vem du är och visste inte att du hade en blogg.

Så Pazazu, jag har viss förståelse för din reaktion, och till er andra som tycker Pazazu dömt TS för hårt, det finns en bakgrund, även om den inte är relevant i den här tråden.

Senast ändrad:

Nej, man behöver inte lusläsa din blogg för att veta saker om dig. Har du glömt att du under åren skrivit hur många trådar som helst på det här forumet under väldigt många olika nick? På olika hästsidor, på äldre ungdom osv. Du har dessutom skaffat olika nick och svarat dig själv i trådar där ingen hållt med dig, eller där du fått mothugg. Om jag inte har helt fel så har du dessutom varit avstängd från forumet? Jag skulle nog kunna skriva väldigt mycket om dig och ditt liv, baserat på vad som skrivits här de senaste åren. Och nej, jag skiter i vem du är och visste inte att du hade en blogg.

Så Pazazu, jag har viss förståelse för din reaktion, och till er andra som tycker Pazazu dömt TS för hårt, det finns en bakgrund, även om den inte är relevant i den här tråden.

Detta vet jag inget om, i vilket fall så bryr det mig inte, det är upp till TS om hon vill ha flera nick.
Dock anser jag absolut inte att man säger åt någon att den kommer bli en dålig förälder bara för att hon inte har jobb! :mad:
Vissa av inläggen tycker jag mer liknar rena påhopp, trist!
TS ställde en vad jag tycker är en mkt befogad fråga, sen ser jag inte vad det kan spela någon roll vad hon skrivit tidigare?

Detta vet jag inget om, i vilket fall så bryr det mig inte, det är upp till TS om hon vill ha flera nick.
Dock anser jag absolut inte att man säger åt någon att den kommer bli en dålig förälder bara för att hon inte har jobb! :mad:
Vissa av inläggen tycker jag mer liknar rena påhopp, trist!
TS ställde en vad jag tycker är en mkt befogad fråga, sen ser jag inte vad det kan spela någon roll vad hon skrivit tidigare?

Jag har inte skrivit att hon kommer bli dålig förälder? Jag ville bara poängtera att Pazazu kan veta mkt om TS utan att leka stalker och lusläsa bloggar...

Menade inte att du skrivit det utan Pazazu, och så tycker inte jag man uttrycker sig om folk oavsett vem TS är :)

Om jag inte har helt fel så har du dessutom varit avstängd från forumet?

Det har jag oxå vart, 2 gånger, och har x-antal varningar i ryggen. Stackars mina barn. Dom kommer aldrig få känna sig älskade, eller få nya kläder och upplevelser. Dom kommer inte få någon mat och bli dom där stökiga eleverna i skolan som super och knarkar. Går nere på byn och sprejar och kastar sönder fönster och snor bilar.
För jag har blivit avstängd från bukefalos!!!

Alla vet väl att hur man beter sig på Buke är empiriskt bevisat relaterat till hur lyckligt ens barn blir, vad de kommer få för betyg i skolan, hur snygga de blir och vad de får för jobb?

Eller så var det inte det som var syftet med mitt inlägg, som jag trodde jag förklarade ovan...

Det Ts skrivit tidigare och vem hon är som människa egentligen bakom sitt nick är ju som sagt inte ett dugg relevant i den här tråden. Det var bara något helt onödigt som Pazuzu drog upp för att, som jag upplevde det, smutskasta TS och få henne att framstå som en värdelös människa.

Att man inte delar åsikter och värderingar med folk är väl rätt självklart, men man bör ju kunna acceptera att så är fallet också. Pazuzu skulle förmodligen aldrig skaffa barn om hon saknade fast inkomst och skulle förmodligen göra abort om det blev en oplanerad graviditet - men det förutsätter ju inte att alla skulle göra som hon, eftersom vi alla har olika värderingar i livet. Det var mycket det jag irriterade mig på från Pazuzu's sida, att hon helt enkelt inte verkade vara öppen för att andra inte fattar samma beslut som hon skulle göra och inte heller delar hennes uppfattning om vad som är behövligt när man skaffar barn.

Det har jag oxå vart, 2 gånger, och har x-antal varningar i ryggen. Stackars mina barn. Dom kommer aldrig få känna sig älskade, eller få nya kläder och upplevelser. Dom kommer inte få någon mat och bli dom där stökiga eleverna i skolan som super och knarkar. Går nere på byn och sprejar och kastar sönder fönster och snor bilar.
För jag har blivit avstängd från bukefalos!!!

:bow::bow::bow:

Jag blev avstängd på grund utav att jag bad en gammal slug räv här på forumet att dra åt helvete efter att fullkomligt trakasserat mig i en tråd. Jag tröttnade liksom men självklart, nu såhär 4-5 år senare så förstår jag bättre. Man ska bara vara tyst och strunta i att ödsla tid på sådana tröttsamma människor.

Det Ts skrivit tidigare och vem hon är som människa egentligen bakom sitt nick är ju som sagt inte ett dugg relevant i den här tråden. Det var bara något helt onödigt som Pazuzu drog upp för att, som jag upplevde det, smutskasta TS och få henne att framstå som en värdelös människa.

Att man inte delar åsikter och värderingar med folk är väl rätt självklart, men man bör ju kunna acceptera att så är fallet också. Pazuzu skulle förmodligen aldrig skaffa barn om hon saknade fast inkomst och skulle förmodligen göra abort om det blev en oplanerad graviditet - men det förutsätter ju inte att alla skulle göra som hon, eftersom vi alla har olika värderingar i livet. Det var mycket det jag irriterade mig på från Pazuzu's sida, att hon helt enkelt inte verkade vara öppen för att andra inte fattar samma beslut som hon skulle göra och inte heller delar hennes uppfattning om vad som är behövligt när man skaffar barn.

:bow::bow::bow:

Tack, bra skrivet!

Vissa användare här på buke har ju skrivit rätt rejält med trådar och inlägg med olika användare. Så även jag har koll på vad Ts skrivit tidigare och vilka trådar ni syftar på. Så jag förstår helt vad ni menar.

Jag förstår faktiskt inte vad problemet är? Kan ni inte släppa det förgångna? Jag vet att jag var en arg och förvirrad ung tonåring som inte visste hur man skulle bemöta kritik men det var då. Nu är nu och det är väl i nuet vi lever, eller?

Om ni kollar bland mina inlägg som jag har skrivit med min nuvarande användare, kan ni hitta några otrevliga inlägg?

jag har inte hittat något otrevligt när jag tidigare följt dina senaste trådar, exempelvis om dom där unghästarna (där jag förövrigt inte begrip hur du kunde ha sådant tålamod, ta med det till dina barn sen så har du en enormt bra egenskap)...
Men det har jag inte sagt heller att jag gjort, bara att vissa användare har skrivit mer om sig själva, andra mindre.

Jo självklart så sskriver man ett brev till storken och ber denne vänta ett tag till...:grin:

Usräkta men blir så irriterad när folk ska dra iväg trådarna till något den inte handlar om! Ser inte nånstans där TS ber folk "idiotförklara" henne för att hon är arbetslös och med barn...:mad:
!

Tummen upp!

:bow:

Varför ska man kolla bakåt på allt tråkigt som hänt (jag har faktiskt ingen koll alls på vem Ts är!) nu har Ts oplanerat blivit gravid och söker råd inför framtiden så varför ska hon smutskastas för nått hon skrivit för flera år sen??

Ska barnmorskan börja med kreditupplysning vid inskrivningen? Herregud man har 7-8 månader på sig! Det är 7-8 år kvar tills ungen ska börja skolan och man tar för givet att ungen kommer bli retad för hen har omoderna kläder!!!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 841
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Min son har alltid varit rätt mammig. Men sedan jag blev gravid har det blivit extremt! Sonen(2,5) är nu jättemammig och väljer alltid...
Svar
8
· Visningar
1 340
Senast: Sedna
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 292
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 546
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar