Gravid och arbetslös

Sv: Gravid och arbetslös

Jo självklart så sskriver man ett brev till storken och ber denne vänta ett tag till...:grin:

Usräkta men blir så irriterad när folk ska dra iväg trådarna till något den inte handlar om! Ser inte nånstans där TS ber folk "idiotförklara" henne för att hon är arbetslös och med barn...:mad:

TS: Det bästa är att ringa försäkringskassan och höra direkt, hoppas det löser sig för dig!

TACK! Ja, jag ska ringa till försäkringskassan och fråga! :bump:

Ja, försäkringskassan är nog bäst att ringa!

Och inte minst GRATTIS! och lycka till med bebisen såklart!!:D

Ursäkta mig men nu går du över gränsen! Varför sitter du och ljuger om mig? Du känner väl för tusan inte mig? De senaste två åren har jag haft eget företag och jag har haft tre jobb sedan jag tog studenten 2007, alltså har jag inte varit arbetslös de senaste åren.

Div. småjobb och sommarjobb ja. Du har ju sagt själv i en annan tråd att du inte kunnat ta ut någon lön från företaget som du haft de senaste åren.

Olyckligt att du inte har gått med i a-kassan när du väl hade jobb, för det är en bra säkerhet.:)

Om du har så bra minne så borde du kanske kommit ihåg att TS skrev i en tråd för ett tag sen att hon blivit med barn helt oplanerat? Den tråden gick även lätt att hitta om man kollade bland TS´s trådar. Varför hugga och ifrågasätta innan man vet fakta? Och som nån annan skrev: Det är ju faktiskt endast TS + hennes partner som behöver veta den exakta anledningen till varför det blev barn precis nu.

Till TS: Hoppas du får klarhet i hur mycket ersättning du får. Lycka till med bebisen!

Jag blev gravid trots att jag at p-piller. Da pluggade och hade bara ett litet extrajobb. Jag kunde därför inte fa mer än grundersättningen (180kr/dag), sen kommer barnbidrag pa ca 1000kr/man. Sen kan man kolla om man har rätt till bostadsbidrag.

Beroende pa hur du jobbat pa dom du jobb du haft, varit inskriven pa arbetsförmedlingen mellan osv kan du ha rätt till högre men det kan försäkringskassan svara bättre pa.

Grattis och lycka till med bebisen!

Preventivmedel finns ju. Sedan är det en helt annan sak att bli arbetslös när man väl är gravid och att vara arbetslös när man bestämmer sig för att skaffa barn.

Jag har gjort båda delarna. Hade fast jobb med 1a barnet och 2a barnet så var jag arbetslös när hon blev till.
Vilket preventivmedel är 100% säkert ?

Div. småjobb och sommarjobb ja. Du har ju sagt själv i en annan tråd att du inte kunnat ta ut någon lön från företaget som du haft de senaste åren.

Olyckligt att du inte har gått med i a-kassan när du väl hade jobb, för det är en bra säkerhet.:)

Det finns väl en blivande pappa med i bilden oxå? Jag kan som sagt ta ut max 12.700kr men behöver faktiskt inte ta ut ett öre för det går runt ändå!

Jag var inte heller med i någon a-kassa när jag blev arbetslös. Så medans jag gick hemma utan inkomst köpte jag en ny barnvagn, en resa till kreta, 50 års present till min pappa för 400 euro och stoppade om sadeln 2 ggr :grin:

Jag tycker du verkar läskigt engagerad i en helt okänd människas liv, ursäkta men vem f-n är du att lägga dig i hur TS lever sitt liv och hur hon och hennes respektive kommer lösa allt kring barnet?
Lägg din energi på något vettigt istället för att snoka reda på saker om andra!

Jag var inte heller med i någon a-kassa när jag blev arbetslös. Så medans jag gick hemma utan inkomst köpte jag en ny barnvagn, en resa till kreta, 50 års present till min pappa för 400 euro och stoppade om sadeln 2 ggr :grin:

Vad bra att det gick ihop sig ändå! Men givetvis finns ju a-kassan av en anledning, den behövs av många för att ekonomin ska gå runt.

Förvisso, men vad var poängen med dina inlägg i den här tråden från första början? Att trycka ner TS och påstå att hon ljuger om allt - eller komma med konkreta råd och svar på hennes fråga ang. föräldrapenning som arbetslös?

Precis, det gick ruggigt bra ändå så varför hoppar du så på TS och hennes ekonomi?
Kollade snabbt in hemsidan och hyr hon ut boxplats så kommer den inkomsten finnas kvar även när bebisen kommer och klarar hon sig nu varför kommer hon inte klara sig sen?
Eftersom Fp kommer grundas på vad hon dessutom tjänat innan så kanske hon får mer i plånboken?

:bow:Jag håller med. Förstår inte riktigt meningen att sitta och säga emot TS. Är väl ändå hon som har den största kollen på sitt liv? Onödigt helt enkelt..

Förvisso, men vad var poängen med dina inlägg i den här tråden från första början? Att trycka ner TS och påstå att hon ljuger om allt - eller komma med konkreta råd och svar på hennes fråga ang. föräldrapenning som arbetslös?

Det finns hur många trådar som helst där många av inläggen inte är ämnade att svara på frågan. Om någon t.ex. undrar över vilken färg på utrustningen som passar hästen på bilden, och hästen har på sig en dåligt utprovad sadel, visst tusan tar folk upp det ändå? Precis som i det här fallet, där jag är av åsikten att man inte bör skaffa barn (om det då som sagt inte är oplanerat) om man har en ordentlig ekonomi.:idea:

Precis, det gick ruggigt bra ändå så varför hoppar du så på TS och hennes ekonomi?

För att man generellt inte har så mycket pengar när man är arbetslös.

Kollade snabbt in hemsidan och hyr hon ut boxplats så kommer den inkomsten finnas kvar även när bebisen kommer och klarar hon sig nu varför kommer hon inte klara sig sen?

Hon har inga inackorderade hos sig. Men vi får väl hoppas att det går bra ändå, annars blir det ju synd om barnet om inte annat.

Hon har inga inackorderade hos sig. Men vi får väl hoppas att det går bra ändå, annars blir det ju synd om barnet om inte annat.

Vekar som du har något personligt emot TS annars skriver man inte på detta vis. Vad det är kan jag ju inte uttala mig om såklart!

Tycker det är väldigt okänsligt. Vad säger att det blir synd om barnet? Finns väl annat Ts kan dra in på om det skulle bli katastrofalt ekonomiskt?Otroligt klumpigt uttalande!:cool:

Det finns hur många trådar som helst där många av inläggen inte är ämnade att svara på frågan. Om någon t.ex. undrar över vilken färg på utrustningen som passar hästen på bilden, och hästen har på sig en dåligt utprovad sadel, visst tusan tar folk upp det ändå? Precis som i det här fallet, där jag är av åsikten att man inte bör skaffa barn (om det då som sagt inte är oplanerat) om man har en ordentlig ekonomi.:idea:

Det må vara sant, men det finns likt förbannat människor som råkar bli gravid trots preventivmedel. Ska sådana människor per automatik göra abort enligt dig endast för att de saknar en fast inkomst just då?
TS planerade inte att bli gravid - men nu blev hon det i alla fall och vill väl nu göra det bästa av situationen. Då kommer ju knappast din åsikt om att det är idiotiskt att skaffa barn som någon hjälp över huvudtaget, eftersom hon redan "sitter i skiten"...

Att du sedan sitter och påstår att TS ljuger för att du läser hennes blogg och trådar är ju bara absurt.

Det finns väl en blivande pappa med i bilden oxå? Jag kan som sagt ta ut max 12.700kr men behöver faktiskt inte ta ut ett öre för det går runt ändå!

Jag måste bara fråga hur detta går ihop? Om man är arbetslös och inte tar ut något så borde man ju han en inkomst på 0:- och hur kan 0:- räcka till allt det?
Var det din sambo som försörjde dig eller hur menar du?

Får känslan av att du bara måste få moralpredika lite ;)

Skönt för dig att du "vet" precis hur det ska vara för att man ska få skaffa barn, uppenbarligen är man en dålig förälder om man är arbetslös, bra att veta :D

Kan helt ärligt säga att jag inte brytt mig om att "forska" om TS liv, jag tyckte hennes fråga var ganska enkel, sen hurvida hon blev med barn, hur hon jobbar/inte jobbar det anser jag inte spelar någon roll.
Fast det kanske bara är jag? :)

För TS och hennes bebis skull hoppas jag ju såklart allt löser sig på bästa vis, detta oavsett att jag inte känner till ett skvatt om henne :)

Jag måste bara fråga hur detta går ihop? Om man är arbetslös och inte tar ut något så borde man ju han en inkomst på 0:- och hur kan 0:- räcka till allt det?
Var det din sambo som försörjde dig eller hur menar du?

Ja det gjorde (och gör) han. Men jag får väl börja ta ut en massa föräldrapenning nu så mina barn inte mår dåligt :angel:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 841
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Min son har alltid varit rätt mammig. Men sedan jag blev gravid har det blivit extremt! Sonen(2,5) är nu jättemammig och väljer alltid...
Svar
8
· Visningar
1 340
Senast: Sedna
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 292
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 546
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar