S
Stenmagi
Finns det någon mer här som är gravid och arbetslös? Någon som vet hur bidrag och sådant ser ut? Hur mycket får man ut i månaden som arbetslös mamma? Tacksam för svar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag var arbetslös när jag fick reda på att jag var gravid. jag fick ut mellan 3-4000, men då hade jag haft praktik på ett cafe 2 sommrar innan. så det höjde en hel del.
Väntar man inte med att skaffa barn tills man har en säker inkomst?
Jag hade en "säker inkomst" när vi beslutade oss för att bli med barn. Men mycket kan hända på 9 mån...Så det kan ju vara så , som i mitt fall, att man haft ett fast jobb, säker inkomst när beslutet togs, men sen har omständigheterna ändrat sig....Säker inkomst är aldrig säker, tyvärr..
Pazuzu Det kan man ju själv inte bestämma över. Barn kan komma till när man minst anar det!
Samma sak som vad? Ts har inte skrivit något om hur långt hon är gången, när hon blev arbetslös osv?
A-kassan kanske har något alternativ, kollat upp det? För du måste väl redan få pengar därifrån om du nu är arbetslös? Eller hur försörjer du dig annars?
Preventivmedel finns ju. Sedan är det en helt annan sak att bli arbetslös när man väl är gravid och att vara arbetslös när man bestämmer sig för att skaffa barn.
Usräkta men blir så irriterad när folk ska dra iväg trådarna till något den inte handlar om! Ser inte nånstans där TS ber folk "idiotförklara" henne för att hon är arbetslös och med barn...
Det finns även människor som blir gravida trots preventivmedel, du vet det va? Om man då hamnar i en sådan situation gör man det bästa man kan, jobb eller inte.
Hon har varit utan arbete ett antal år. Dock haft eget företag utan att kunna ta ut någon lön.
Anledningar till varför man skaffar barn har väl ingen annan att göra med än TS och hennes partner?
Det finns även människor som blir gravida trots preventivmedel, du vet det va? Om man då hamnar i en sådan situation gör man det bästa man kan, jobb eller inte.