Gravid katthona

K

kapzyliqa

Hej, Tänkte höra om nån har fler bra tips man bör tänka på när sin kissemiss ska få kattungar. Har läst och läst men det är aldrig dåligt att veta för mycket, så tänkte höra om nån annan har tips, och kanske länkar till fler sidor.
Nu är det bara en vecka kvar, och hon ligger som en död säck på golvet, hon orkar inte ens sitta när hon äter:smirk:
Jag är så nervös, blir min och hennes första kull. :crazy:

Sv: Gravid katthona

åh vad mysigt med kisungar! Jag väntar också en kull inom några veckor. du behöver inte oroa dig så mycket tror jag. dom flesta katter har så bra modersinstinkt så dom brukar klara det mesta själva. jag brukar bädda på lite olika ställen i huset som jag vet att mina katter tycker om att ligga på och där dom känner sig trygga.
:love:

Ja, är lite orolig för just det, för hon går inte och bäddar i lådan som jag har gjort iordning, har bytt lakan och underlag flera gånger och bytt plats på lådan. kanske lådan hon inte gillar?

Börjar även undra om det är normalt att dom inte når till baken o tvätta sig? Min hona luktade förfärligt i baken och när jag tittar så är det bajs fulla baken och hänger torkade klupar i håret, fick lov att tvätta henne med bommull och vatten själv.:(

Ja det är normalt att dom ibland inte ka sköta sin hygien riktigt för dom är så klumpiga. Jag tror inte heller att du ska grubbla så mycket på allting, det ordnar sig till det bästa. Min ena hona blev dräktig på sitt första löp, vilket jag inte planerat. Hon va bara 9 mån, men allt gick bra och hon födde 4 ungar i min säng. Hon hade inte bäddat nåt själv alls, utan hon förstod ju inte heller va som skulle hända. Hon va och är en jätte bra mamma. Lycka till med allt!!

Nä, har börjat lugna ned mig nu:) Har planerat så att någon är hemma hela tiden runt födelsedagen/veckan. :)
Tack för svar:)

Åh, nu har bäbisarna kommit! Är så lycklig, 5 små pluttar, och essa är jätteduktig mamma! Hon visste direkt vad som skulle göras. Som om hon hade gjort det massor av gånger:)

Tänkte höra om nån vet ungefär hur mycket dom ska gå upp den första dagen, för mina gick inte upp så värst mycket, runt 5g ungefär, är det normalt? Har läst om vissa som gick upp 25-40g. Men kanske beror på att dom är så många?

Sen så under vägning så blir mamma katt så otroligt orolig, (såklart). ibörjan så hämtade hon bara tillbaka dom, men nu har hon börjat springa iväg med ungen i munnen och kryper in i katträdet.
Och efter dagens vägning så direkt dom piper så springer hon iväg med dem.

96672_1204634453.jpg

Första dygnet kan dom t.o.m. gå ner lite i vikt, det är inget onormalt, men sen ska dom börja gå upp. Har du väl sett att dom gått upp lite och äter bra så skulle jag rekommendera att inte väga varje dag, man blir bara nojjig i onödan, väg dom 1 gång/vecka ist, normalt ska dom öka ca 100 g/vecka. Grattis! :)

Gud så roligt :) kissemissen min är också gravid, vet inte när hon ska få, men hon har blivit rund om magen, och tuttarna har växt mycket, kan du säga på ett ungefär hur lång tid det kan va kvar?

Man märkte ungefär efter havla tiden att magen började växa, det tog 67 dagar för min kisse innan hon födde.
så det är väl rätt svårt o avgöra när hon ska få:)

Jodå, hon löpte runt 7-8 februari, och det var en kort tid, runt 2-3 dagar tror jag det var hon löpte :)

okej, tusen tack för hjälpen! :D orkar inte vänta xD

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 326
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka