Gravid? Hur kändes det innan?

D

Depp

Tänkte att jag postar denna tråden här eftersom ni säkert har större erfarenhet inom ämnet.
Har trott i ungefär 10 dagar att jag snart ska få min mens, känns som de brukar jag göra innan med en lätt mensvärk. Förutom att den inte dykt upp ännu då.
Skulle haft min mens den 27e och nu är den som sagt drygt en vecka sen.
Är även sjukt sjugen på vissa maträtter men de kan ju vara en inbillning.
Va tror ni? Och hur kändes det innan du blev gravid? (Du som varit/ är det)
Äter inga preventivmedel och det blir inte direkt olycklig om jag skulle vara gravid. Vill dock inte jaga upp mig i onödan och springa å köpa test.

tacksam för många svar!

Sv: Gravid? Hur kändes det innan?

När jag var gravid hade jag "lätt mensvärk" till v. 10 ungefär. Beror på att livmodern växer. Fast det är ju olika. Gå in på förälder finns massor av trådar om detta som du kan läsa.

Jag fick gå på toaletten under nätterna ( händer aldrig annars ) och min bröst växte ganska markant, dessutom hade jag molande mesvärk men ingen mens.

Gick över tiden 1 vecka och då valde jag att ta ett test och det var positivt.

Senast ändrad:

Så det kanske är dags för mig att köpa ett test ändå? Har ju gått över 8-9 dagar nu... Men kan det inte vara så att mensen inte kommer när man är orolig och väntar på den? Har ju känts konstigt rätt länge nu så jag kan inte riktigt sluta tänka på de.
Vet inte riktigt vad jag ska göra om jag är de så jag vågar inte gå och köpa ett test!

Jo mensen kan utebli av andra orsaker, men det vet du ju inte om du inte testar dig :)

Bums i väg till apoteket och köp ett test nu så du slipper undra.

Visst är det så att mensen kan skjutas upp pga oro osv. Men varför skjuta på att köpa ett test? Kan förstå att det känns olustigt men Du vinner inget på att vänta!

Eftersom du redan tänker så mkt på det kan det inte vara skönt att verkligen få veta?
Hur man gör sedan kan bara du bestämma!

Okej, ska ta mig en promenad och svänga förbi apoteket... Känns ungefär som när jag ska till tandläkaren nu :) Lätt panik!

jag är lite orolig över detta faktiskt nu oxå... men min mens är inte så mkt föresenad än så jag väntar iaf till slutet av nästa vecka.

men... mina tuttar har växt, det finns typ mjölk i dem (inte lika vitt men ja.. ni fattar)

jag har mått lite illa, dock bara när jag har druckit rent vatten tror jag och vatten är ju magretande så det kan ju bero på det.

sugen på saker är jag hela tiden, lite konstig menvärk har jag haft idag... dock inte den vanliga mensvärken...

till saken hör att jag har en kopparspiral, så jag borde ju inte vara gravid.... och igentligen borde mensen kommit eftersom det har blivit färre dagar imellan mensen nu efter jag satt i spiralen... men men, om jag är gravid så är det ju ingen bråska.

men vad tror ni om mina symptom, kan det vara gaviditet :eek:

Det där är omöjligt att svara på.

Visst du har symptom och du kanske är gravid, men det kan likagärna vara en "skengraviditet" :)

jag hoppas ju att jag är skendräktig! :rofl:

om mensen inte kommit om en vecka så gör jag ett test...
men är det nån som vet hur säkert en kopparspiral är?

iofs har det ju igentligen inte med saken att göra för ingen kan ju svara på om den funkar för mig eller inte :rofl:
jag har inte pratat med pojken om det än :angel: lika bra att bara köpa ett test och prova, han blir så nervös ;)

Kopparspiral ska vara ganska säkert, men inte 100% .

Iaf så bör du plocka ut den omgående om du är gravid och vill behålla barnet.

Senast ändrad:

Jag känner samma sak, ingen ide att jaga upp sambon i onödan så jag testar mig utan att säga till mina föraningar. Inte dags för dig att springa iväg å köpa test du med? Så vi kan stödja varann :)

Testet är förövrigt inköpt nu... Måste bara samla lite mod och bli kissnödig...

hehe jo det fattade jag oxå... inte så bra med en kopparspiral därinne om det ska vara en bebis där...

asså skulle jag vara gravid skulle det ju vara jätte komplicerat, jag vill inte ha barn, men jag vet iinte om jag klarar av en abort heller...

ett symptom till, jag har börjat hänga ganska mkt på "förälder" forumet de senaste 2 veckorna :eek: ok det kanske inte räknas som symptom, men iaf.

aja... det märks iaf. det är ju bara den 4 e idag, tror jag fick mens den 6 e förra gången... det brukar iofs vara 20-25 dagar annars imellan, men kroppen kanske har accepterat spiralen och återgått till den vanliga
cykeln.

nej det vågar jag inte än, dessutom så är närmsta apotek sådär 2 mil bort, så jag kan inte bara springa förbi som du gjorde!

men modig är du, det vet jag!

För mig kändes det ungefär som för dig. Molande "mensvärk" och mensen vägrade dyka upp. Blev dessutom öm i brösten.

Köpte ett test precis efter midsommar, och här sitter jag, gravid i vecka 16.

Även om det kom lite plötsligt så är det mer än välkommet :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 225
Senast: Tora
·
Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå...
2
Svar
35
· Visningar
5 041
Senast: Lupin
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 597
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar