gravid eller inte, det är frågan...

F

fundera

hej!

behöver mest få skriva ner mina tankar och funderingar.
Vet att det finns tusen sånna här trådar men jag postar en ändå...:)

Allt började med att min mens som alltid är vid samma tidpunkt, inte dök upp...
Väntade och väntade men den kom aldrig...dock hade jag mensvärk under en hel vecka(det brukar jag inte ha sen jag börja med p-piller, ca 5 år sen)
några dagar senare kom väldigt ömmande bröst och även humörsvängningar som min stackars pojkvän fått stå ut med...:o

Den här månaden fick ja mensvärk igen, obehagligt och ont och mens...i en dag....sen tog de stopp....:confused:

Har gjort grav-test och det visade ingenting, pratade med bm och hon tyckte jag skulle göra ett nytt...

men hur stor är chansen att det är något när testet inte visar något och jag dessutom äter p-piller!!
åt en antibiotika-kur i slutet av jan/början av feb.
de kunde slå ut p-pillrena men hur stor är sannolikheten???

p-piller ska ju skydda men känner mig något förvirrad över allt detta just nu...

en massa svammel :laugh: men hoppas nån förstår ungefär vad jag menar....

nån som varit med om något liknande eller kan ge mig något tips o råd??

Sv: gravid eller inte, det är frågan...

Köpr RFSUs gravtest, de har mkt högre känslighet än clear blue. Ett test kan visa negativt fast man är gravid, för att halten graviditetshormon i urinet är lägre än vad testet kan känna av.

Äter man antibiotika och tar p-piller ska man använda kondom oxå.

vart kan man få tag på de testen?

Kvinnan på apoteket sa att så fort kuren var över skyddade p-pillerna som vanligt...om hon hade rätt eller inte återstår väl att se antar jag :crazy:

kollade runt på apotekets hemsida men där fanns inte de testen...

hur kände ni er när ni va gravida?

fick liten chock när mensen inte kom och jag hann tänka tanken att tänk om...
ganska många tankar hinner gå igenom huvudet, hur gör man med allt, jobb, häst, lägenhet som är på tok för liten för bebis...

sammtidigt, så kan jag inte låta bli att känna mig helt varm och glad vid tanken på en bebis....

Söker man på RFSU på deras hemsida får man inte ens upp kondomer! Ring 0771 450 450 och fråga om de har de testet hemma eller hos något ombud i närheten där du bor (typ ICA)

Hur jag kände när jag var gravid? Menar du symptom?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 015
Senast: lizzie
·
Hästvård Jahapp det tar minsann aldrig slut 😣 Haft problem med mugg på ett ben sen i somras och nu börjar det äntligen se ut som att det släppt...
2
Svar
31
· Visningar
3 452
Kropp & Själ Var med om något konstigt för några dagar sedan. Träffade mitt kk som hade köpt sugproppar till brösten, haha och lekte med de. Sen blir...
Svar
14
· Visningar
3 611
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30