Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om fotbollsspelare hade varit mer som ryttare så hade de legat mindre på marken och gnällt över sina fantomsmärtor.
Har inte läst hela tråden men Jakob Hård på SVT tycker ju att hela Jerringpriset ska göras om och att det nu är ett popularitetspris. Man baxnar ju....
Har inte läst vad Hård skrivit men det ÄR ju ett popularitetspris?
Ja precis och det har ju aldrig varit ett problem innan ryttarna började vinna...Varför kommer det upp nu när det alltid varit ett popularitetspris och fel person vann i experternas ögon?
Det har ju alltid varit populäritetspris. När Lisa Norden vann hade hon tagit os-silver samtidigt som seglare tagit os-guld. Jag hörde inte dek diskussionen då.
Henrik Stenson vann priset 2014, då hade det svenska golfförbundet mobiliserade rejält.
I år överlät man ansvaret helt till sina medlemmar. Resultatet blev alltså en förlust med cirka 40 000 röster.
– Vi fick rätt mycket kritik då, så vi sa att vi inte ska köra den varianten, nu får de som tycker det är värt att ringa göra det utan att vi trycka på dem. Men visst är det lite förvånansvärt, jag vet inte om golfarna därute tagit det för givet och varit lite hemmalata. Jag menar, 40 000 bakom, det är rätt stor marginal ändå, säger förbundets ordförande, Christer Bergfors.
Kan kanske @Niyama (som jag vill minnas är väldigt inne i skidsporten, rätta mig om jag har fel) eller kanske @LadyCovergirl som jag förstått är väldigt idrottsintresserad överlag komma med input här? Är en prestation där man kan ta flera medaljer per automatik större än att tex. ta en individuell medalj i ridsport?
Och då påpekar jag att det kan vara så i fler sporter. Eftersom du svarade på mitt inlägg.Ja, men varför påpekar ni det? Det var ett svar på att det är två individer som ska vara tränade och välmående. Det är ett märkligt argument eftersom ryttaren inte alls måste vara fysiskt på topp.
Jamen det är väl självklart. Men jag kan inte se att ridsporten sticker ut för att det måste vara två individer "på topp" för den ena behöver i alla fall inte fysiskt vara det.Och då påpekar jag att det kan vara så i fler sporter. Eftersom du svarade på mitt inlägg.
Ja jag undrar också om röstfiske och kupp som folk säger?Apropå kupper, golf förbundet har ju erkänt att de arbetade aktivt 2014 för att Stenson skulle vinna och att de i år litade för mycket på golf fans:
Nu kanske jag är helt inne i en bubbla, men det enda jag kommer ihåg är att det var ett grattis SMS eller liknande från Ridsportsförbundet när Peder blev nominerad och sedan hördes inte ett knäpp.
Snygg man på snygg häst = röstraggare!Ja jag undrar också om röstfiske och kupp som folk säger?
Hur då?
Hur har röster raggats?
Den var braJag vet inte om någon länkat till denna tidigare, det är i mitt tycke en insiktsfullt skriven artikel http://www.ystadsallehanda.se/sport/ohlsson-jag-har-sjalv-haft-fordomar-om-hastsport/