Grattis Liv och Guld!!!!!!!!!!!!!!

T

tsarabians

Fick till min glädje läsa i Ridsport igår att vår uppfödning Guld e. Hart u. Gupoha blev rankad som bästa ekipage med sin ryttare Liv Burdett. Hur stolt blir man inte då på en skala? :D Det är ju en sådan knuff man känner att man behöver när man går och kletar i leran och våren känns långt bort.

madde++++

Sv: Grattis Liv och Guld!!!!!!!!!!!!!!

Massor av visningar men inte ett enda svar på detta inlägg som tar upp vår etta på Distanstoppen? Nu måste ni komma igen alla distansintresserade?

Liv och Guld ska ha ett jättegrattis! Lycka till i fortsättningen!:banana:

Mvh QP

Massor av visningar men inte ett enda svar på detta inlägg som tar upp vår etta på Distanstoppen? Nu måste ni komma igen alla distansintresserade?

Liv och Guld ska ha ett jättegrattis! Lycka till i fortsättningen!:banana:

Mvh QP

Grattis, givetvis.
Jag är faktiskt lite förvånad, och kommer att hänga på låset för att köpa ridsport på måndag, för att läsa kommentarerna.

Grattis Liv och Guld :bump: !

Önskar all lycka i framtiden!

Fick till min glädje läsa i Ridsport igår att vår uppfödning Guld e. Hart u. Gupoha blev rankad som bästa ekipage med sin ryttare Liv Burdett. Hur stolt blir man inte då på en skala? :D Det är ju en sådan knuff man känner att man behöver när man går och kletar i leran och våren känns långt bort.

madde++++

Nu har jag läst ridsport och förstår mer varför Liv Burdett blev rankad etta.

Motiveringen var att hon var den enda som genomfört 3 st 160 km.
Detta var dock med 3 olika hästar. Guld, Imagination och Karmenzita.

Jag tycker det är en ENORM prestation att genomföra 16-mil på så olika hästar. Även för teamet av hinknissar.

Pia Puff, sträck på dig. Liv är inte den enda som ska ta åt sig av grattulationerna. Men gratta syrran också.
// Linda

Grattis ryttaren och uppfödaren!

Tsarabians, har Guld nagra syskon (med samma mamma) ? Nyfiken!

Senast ändrad:

Jag tycker det är en ENORM prestation att genomföra 16-mil på så olika hästar. Även för teamet av hinknissar.

Pia Puff, sträck på dig. Liv är inte den enda som ska ta åt sig av grattulationerna. Men gratta syrran också.
// Linda

Jag menade inte att prestationen på nåt sätt var sämre. Så tokigt det kan bli.:o

Det jag menade att när jag läste första inlägget så undrade jag hur man kunde välja just EKIPAGET Liv/Guld som etta.
När jag sen läste ridsport så insåg jag ju att rankingen gällde ryttaren. Så det var ju inte bara Guld som såg till att hon blev förstarankad.
Det var så jag menade.

Jag har gupoha´s (mamman) sista avkomma!!! en arabvalack född 2004 :) gupoha avled tyvärr vid en fölning 2005 där både hon och fölet dog. min häst skulle fått en helsyster. uppfödaren till min häst har ett sto undan Gupoha oxå, född 03 tror jag!

ne han har visat att han har himla bra tycke för hoppning men jag tycker inte om hoppning så blir nog dressyr :P

Nu har jag läst ridsport och förstår mer varför Liv Burdett blev rankad etta.

Motiveringen var att hon var den enda som genomfört 3 st 160 km.
Detta var dock med 3 olika hästar. Guld, Imagination och Karmenzita.

Ja, hon har flera bra hästar. Men Guld är ju min favorit, ganska självklart eller??

madde++++

Jag sålde Gupoha till Jeanette Björk, och hon fick några föl. Gold Hart e. Diesel som hon har kvar själv, Gupello som ju har svarat själv här. Sen kommer jaginte ihåg om hon fick fler. Tror ju inte att HON var den optimala distansavelsmärren, men kombinationen av bra hingst till rätt sto och rätt förutsättningar och framför allt RÄTT RYTTARE är nog den rätta ekvationen.

Jag hade ett par föl oxå. Guizmo sto f. 95 e Jazz, såld till Terese ? i Norrköping.

madde++++

Senast ändrad av en moderator:

Hon skulle få föl 2005 men både föl och gupoha avled. fölet var ett fuxsto. samma pappa som till min häst som har gupoha som mamma

Jag menade inte att prestationen på nåt sätt var sämre. Så tokigt det kan bli.:o

Och jag missförstod dig inte. Utan det blev knapplån utan att jag skrev.
Så nu trodde du att jag missförstått dig när jag inte gjorde det o så missförstod du mig fast jag inte menade så eftersom jag inte missförstått dig ........:rofl:
Tänk så det blir ibland.
// Linda

Hos Jeanette fik hon föl 2002 Gold Heart som madde skrev och Gupello 2004 sen 2005 tidigt på morgonen blev jag väckt och gupoha hade fått libmodersomvridning om jag inte minns helt fel så jga var med när det hände. Allt kan hända även en sådan bra föl märr som hon var.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka