Gratiskanaler

MJLee

Trådstartare
Sitter och grubblar över hur jag ska få in bara gratisutbudet, svt1, 2, kunskapskanalen osv. Situationen är följande: flerfamiljshus. Tidigare abonnemang hos ComHem. Är det någon som vet hur jag ska göra? Fiber finns ej i huset. Det finns ingen box utan enbart ett kort i tv:n. Behövs ett kort öht? Måste jag köpa ett nytt kort?

Sitter och grubblar över hur jag ska få in bara gratisutbudet, svt1, 2, kunskapskanalen osv. Situationen är följande: flerfamiljshus. Tidigare abonnemang hos ComHem. Är det någon som vet hur jag ska göra? Fiber finns ej i huset. Det finns ingen box utan enbart ett kort i tv:n. Behövs ett kort öht? Måste jag köpa ett nytt kort?

Om det finns kortplats i tvn så har den väl inbyggd box, borde väl fungera med antennsladd mellan uttag och tv, samt kanalsökning (välj rätt sätt att söka i tvn - vet att vi har olika sätt beroende på om det är parabol eller vanlig antenn). Inget kort behövs till de fria kanalerna.

I flerfamiljshus är det väl också så ibland att ingen box alls behövs, det finns en central box som omvandlar de digitala signalerna till analoga. Dock vet jag inte om det jag skrivit ovan fungerar i com hem-hus, men det ska väl gå att se de fria kanalerna utan något abonnemang i alla fall.

Om det finns kortplats i tvn så har den väl inbyggd box, borde väl fungera med antennsladd mellan uttag och tv, samt kanalsökning (välj rätt sätt att söka i tvn - vet att vi har olika sätt beroende på om det är parabol eller vanlig antenn). Inget kort behövs till de fria kanalerna.

I flerfamiljshus är det väl också så ibland att ingen box alls behövs, det finns en central box som omvandlar de digitala signalerna till analoga. Dock vet jag inte om det jag skrivit ovan fungerar i com hem-hus, men det ska väl gå att se de fria kanalerna utan något abonnemang i alla fall.

Ja, tänkte bara sätta in antennsladden direkt i tv och sedan göra ett kanalsök? Eller behövs kortet? Det är ju ComHems antar jag. Iofs tror jag att man har kunnat välja kabeloperatör så helt ComHem låst är det kanske inte.

Ja, tänkte bara sätta in antennsladden direkt i tv och sedan göra ett kanalsök? Eller behövs kortet? Det är ju ComHems antar jag. Iofs tror jag att man har kunnat välja kabeloperatör så helt ComHem låst är det kanske inte.
Med antennsladden direkt och utan kort så bör du få in kanalerna analogt.
Med kort så bör du kunna se kanalerna digitalt, det ger bättre bild.

Vilka olika sätt finns det att kanalsöka?

Jag har aldrig varit med om någonting annat än att tvn väljer mellan automatisk och manuellt kanalsök. Men din tv kanske har fler val än så?

Ingen aning, det är inte min tv. Men det var någon tidigare i tråden som nämnde att det fanns olika sätt att kanalsöka på. :)

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 076
Senast: Mabuse
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 204
Senast: Crossline
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 373
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 271

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka