Gratis program typ word?

torsdag

Trådstartare
Finns det något program som är som word och excel gratis?
Håller på att skriva jobbansökningar och vill helst slippa köpa bara för det..

Följer tråden eftersom jag undrar samma sak. Jag kan av någon anledning inte ladda ner Word till min dator (det hänger sig när jag ska betala trots att kortet/dosan funkar för allt annat), och det är lite omständligt just med jobbansökningar att hela tiden låna någon annans dator.

Jag skriver numera alltid allt i Google Docs. Vi har på jobbet, men jag har även ett privat konto. Assmidigt! Dessutom försvinner inget.

Jag skriver numera alltid allt i Google Docs. Vi har på jobbet, men jag har även ett privat konto. Assmidigt! Dessutom försvinner inget.

Vissa ställen man söker jobb på ska man ju bara klistra in ett personligt brev, och där förstår jag absolut att Google docs kan funka. Men går det att bifoga ett dokument därifrån, om man exempelvis ska söka ett jobb via mejl?

Open office, som @Magiana nämnde, är gratis och väldigt likt Office i funktionen.

Sen finns också möjlighet att använda enklare versioner av officeprogrammen online https://www.office.com om man har ett hotmailkonto (eller annat microsoftkonto)

Förutom Google Docs och Open Office, finns Libre Office som skall vara någon sorts utvekling av Open Office (som inte uppdateras längre om jag förstod det hela rätt).

Vissa ställen man söker jobb på ska man ju bara klistra in ett personligt brev, och där förstår jag absolut att Google docs kan funka. Men går det att bifoga ett dokument därifrån, om man exempelvis ska söka ett jobb via mejl?

Jag tar mig friheten att svara :) det går att spara i PDF-format direkt i Google docs, så det är väldigt smidigt att bara spara ner dokumentet och skicka det så alla kan öppna det, oavsett vad de har för textredigeringsprogram!

Jag varnar för den här tanken.
Ingenting som sparas i molnet är garanterat att finnas åtkomligt för dig på lång sikt.
Något att tänka för dem som fått för sig att spara familjebilder på onlinetjänster.

Jo, såklart kan allt försvinna. Jag menar mest bara sådär som det är i Word mfl program att saker försvinner för att man inte sparat och så. Det är väl inte att rekommendera att ha allt i molnet för evig framtid och så.

Du kan ladda hem dina docs som en massa olika filtyper så att det går att bifoga. Det bästa är ju alltid att skicka med pdf, för det kan alla alltid läsa.

Jag varnar för den här tanken.
Ingenting som sparas i molnet är garanterat att finnas åtkomligt för dig på lång sikt.
Något att tänka för dem som fått för sig att spara familjebilder på onlinetjänster.
Jag stängde av icloud här för ett tag sen - hade jag inte sparat separat hade allt försvunnit eftersom det är gjort så att det då raderar på datorn. Det vart helrent på dokument! Nu föreslog den att "spara kopia" vilket var tur det! Aldrig mera molntjänster. Dricker surf och gör nätet segt samt att datorn istortsett inte går att köra på batteri. Det var min upplevelse av eländet, har liknande erfarenhet av google. Jävla meck att flytta ihop det och rensa dubletter som blir då mm.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort...
Svar
7
· Visningar
450
Senast: ameo
·
IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
291
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 592
Fritid Insåg när jag tog fram mitt trangiakök att jag glömt hur man sätter ihop det. Eller ja, det jag brukade använda är inte likadant som...
Svar
18
· Visningar
553
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve