Gråter floder.......

B

bruksnordis

Det oundvikilga har inträffat.........:cry:

I går fm var jag, King & Fanny (mina blandisar) på vår dagliga skogspromenad, Fanny har under de senaste veckorna haft ett sämre allmäntillstånd än vanligt.
Inte lika pigg & allert som vanligt. Kom lite efter & hade väldig koll på mig. Flåsade & var lite vinglig i bakdelen.
Hon är diagnostiserad med juvertumörer, men vi valde att låta det bero då hon är 11 år gammal. Ville inte utsätta henne för alla ingrepp för att kanske få reda på att det är elakartat ändå. Så hon skulle få vara med så länge hon mår bra.
I går em lade hon sig ner & var ännu mer flåsig. Alldeles svullen i buken, så jag misstänkte förstoppning då hon haft detta förut, samt även ätit ben i helgen.
Fick tid hos vet i förmiddags & när vi kom dit så var hjärtat överansträngt, & hon var i riktigt dåligt skick. Metastaser hade troligen spridit sig.
Så det var bara att ta det oundvikliga beslutet........
Hon la´sig på golvet med huvudet i mitt knä, tittade på mig & så fick jag en så´n där riktigt go´puss som bara Fanny kunde ge.
Det var precis som hon bara gav upp & ville få vila till sist.:cry::cry:
& den blicken hon gav........:cry::cry::cry:
Vi fick en underbar veterinär & vi fick en jättefin sista stund tillsammans.
Fanny var värd den sista vilan nu, men GUD vad jag kommer att sakna henne.:cry:
Nu får man tänka på alla fina minnen vi hade ihop, & ta hand om Kingen. Han kommer nog & sakna sin livskamrat...

Ville bara skriva av mig lite mellan alla tårar.

Sv: Gråter floder.......

*kram*
Jag vet hur jobbigt det är tog bort min gamla tik i sommras då 14 år gammal, men oj vad jag saknar henne fortfarande.

Beklagar verkligen sorgen.. Jag tror hon hade det väldigt bra hos dig, och hennes slut kunde förmodligen inte blir bättre än det var!

Hon sitter nog i hundhimlen och kikar ned på dig! Kramar till dig och Kingen!

TACK för era värmande svar !

Man bara går & väntar på att hon dyker upp runt nå´t hörne, eller att hon ligger på sin filt..........det känns så tomt:cry:

Men jag vet att jag tog rätt beslut i tisdags & det känns så bra att jag ändå var med henne till sista andetaget.

Skall få hem henne igen kremerad & vi går runt ute på markerna för & hitta en riktigt fin plats till henne.

/Malin

Idag finns Fannys aska att hämta.

Det känns riktigt bra att hon kommer hem igen.
Men vi har ännu inte hittat något lämpligt ställe att sätta ner urnan.

Jag vill ha ett ställe där jag vet att Fanny skulle trivas.
Hon älskade att ligga & gassa sig i solen. Fattade inte hur hon kunde pressa så. Jag höll på att gå åt om jag satt bredvid. :)

Lilla gumman vad jag saknar dig.......:cry:

Jag får en klump i magen och tårar i ögonen när jag läser ditt
inlägg. Det är så fruktansvärt tungt och jobbigt den dagen
det är dags för detta beslut. Jag skickar många många styrke-
kramar till dig! Jag förstår att det känns bra att få hem
urnan! Kramar från Kalinsi

Liknande trådar

Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 489
Senast: fejko
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 495

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka