Grässtrå i svalget

simpan

Trådstartare
Nu tror jag att kattskrället har fått ett grässtrå i svalget igen (fastnat mellan hals och näsa liksom...). :crazy:

Var tvungen att lämna in henne till veterinären förra sommaren så att de kunde söva henne och ta bort det eftersom samma sak hände då. Kostnad: bara 1300:- :eek:

Nu funderar jag om detär så att ni vet om man på något sätt kan göra nåt åt saken själv?

Hon är inte alls lika besvärad av det nu som hon var den gången jag åkte in med henne men det märks att nåt sitter och irriterar för hon "kraxar" och "spykjöjs" med jämna mellanrum. Stackarn!

Hon äter dock utan problem och verkar inte alls må dåligt i övrigt. Vad säger ni som kan det här med katt?

Är det nåt man kan göra själv för att få bort skräpet?

Kan man vänta några dagar och hoppas på att det försvinner av sig självt? Hon verkar inte ha några stora besvär men helt klart är ju att allt inte är riktigt bra...

Så, kom med domen, måste jag skiljas från ytterligare 1300:- eller går det att lösa själv?

Blir det veterinär igen för denna åkkomma vet jag inte om kattskrället ska få gå ut mer :crazy: Man har ju itne direkt råd att ta bort grässtrån för 1300:- hipp som happ....

Sv: Grässtrå i svalget

Ingen som har erfarenhet av detta??

Jag kan ju inte vara den enda i Sverige som har en katt som får grässtrån i svalget?

Hon är iaf mycket bättre idag men inte helt bra så det blir nog till att ringa vet imorrn om det inte blir bra under dagen.

Men, alla bukefalister, vad säger ni om det hela?

Finns det nåt man kan göra själv?

Ser du inte grässtrået i svalget på henne finns det nog inte så mycket du kan göra själv.
Har du hög försäkrat katten? För i så fall behöver du ju åtminstone bara betala en gång (om du inte har högre självrisk än vet.kostnaden förstås) inom karensperioden.
Det är dyrt att ha djur.

Jotack, jag vet att det är dyrt att ha djur, därför är det väl sjävklart att man kollar om det går att lösa på ett lite mer ekonomiskt sätt innan man sätter av till vet och bränner en massa pengar kanske i onödan. Hade det varit något akut hade hon ju varit under vård för länge sedan....

Har bokat tid för operation imorgon eftersom hon inte var bättre på eftermiddagen idag så då fixar de detta åt mig.

simpan skrev:
Har bokat tid för operation imorgon eftersom hon inte var bättre på eftermiddagen idag så då fixar de detta åt mig.

Hoppas att kissen håller sig ifrån att sätta fast gräs resten av sommaren ;)

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 596
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 201
Senast: WildHorse
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 005
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 952

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka