Gräsfröhalm ??

gylle

Trådstartare
När jagar man sådant, alltså "skördas" det i samma veva som den vanliga halmen eller ? Vad brukar priset på sådan ligga på här nere i Skåne ? Kan inte påminna mig om att jag någon gång sett en annons på det, så var sjutton får man tag på det ? Har funderat på att skaffa hem en del sådant då vårt hö har alldeles för höga värden, och just de hästarna som verkligen behöver något mer än minigivor att tugga på är inte särskilt förtjusta i att äta vanlig halm så då kom jag att tänka på gräsfröhalm som väl borde vara smakligare för kräsenpannor.

Sv: Gräsfröhalm ??

Svårt att få tag på. Har nog inte sett en enda annons, men jag ska höra mig för, lägger ett PM om jag får napp.

Jag känner till 3 stycken i centrala Skåne som sålde förr i alla fall. Ska PMa dig deras nummer. Tycker att kvalitén blir sådär för oftast kör de storbal och har upplevt det lite dammigt med mögel lukt. Köper du dem när de är nygjorda och sen förvarar de bra kanske det blir bättre.

Senast ändrad av en moderator:

Jag tror att två bekanta till mig odlar gräsfrö i år som vanligt om du vill kan PM till dig om dem.

Jag såg faktiskt en annons om gräsfröhalm till salu i Skåne bara här om dagen. Önskar att det varit i Göteborg istället! Annonsen ligger på Bukefalos annonsavdelning under Foder&strö.

Liknande trådar

Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
599
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 372
Senast: Shixle
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 249
Senast: Juli0a
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 857
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Mens