Gräsbroddar

A

attsy

Min häst blev skodd härom veckan och såg efteråt att det inte var broddhål i framskorna, har en grästävlingplanerad i början av september. Är det enda alternativet att sko om då med skor som har broddhål?

Sv: Gräsbroddar

Ja, faktiskt så tycker jag det. Jag var med om samma sak nyss typ.. det är inte värt att riskera något :)

ja jag misstänkte det.. Byter nog itne skor ändå, han har så dåliga hovar och vill inte riskera något därför. Men ska nog ringa hovslagaren och höra vad han tycker:)

Varför sa du inte åt hovslagaren att slå på skor med broddhål, sommartid gör dom knappast det utan att man säger till. Och jag skulle inte hoppa på gräs utan broddar, nu vet jag ju inte vart du bor men det har regnat mycket i sommar på dom flesta håll så gräsbanorna bli halkigare även om det är torrt ute...

Vi hade nycket problem med hans hovar och jag glömde helt bort i all stress att be om broddhål, antog nästan att de gjorde det eftersom han visste att han var en hopphäst som tävlade lite högre klasser. men man ska inte ta något för givet;)
Jag har inga planer att hoppa på gräs utan broddar, oavsett vad det har varit för väder.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 369
Senast: Miingla
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 397
Senast: Sassy
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 218
Senast: lirco11
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 949
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar