gräs underlag!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare haflinger92
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 710
H

haflinger92

vad är det för skillnad för en häst att gå på gräs jämfört med grus? förutom broddar då o halare underlag.... om en häst inte tävlats på gräs utan endast på grus, kommer den känna sig osäker? att underlaget känns halt? har inte riktigt möjlighet att rida på nån gräsbana annat än tävlingar.... hon brukar inte gå me broddar annars heller, behöver dom vänja sig vid det?

:bump: :bump: :bump: :bump: :bump: :bump:

Sv: gräs underlag!

Jag tror inte det är några problem för dig att ställa upp på en tävling där det är gräs, bara du har broddar. Sedan är det ju bara att hoppas på att vädret håller i sig!
Det kan ju bli lite djupt och träligt om det regnat och man rider på gräs. Men håller vädret bara i sig och du rider, banan är bra gjord och med broddad häst så bör det väll inte vara några problem.
Gräs ska väll vara bättre att hoppa på, än grus?

Sv: gräs underlag!

Dom flesta hästar gillar att hoppa på gräs, det blir mycket lättare för dom att hoppa. Brodda bara så är det inga problem.... det är mycket roligare att tävla på gräsbanor tycker jag...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 434
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 279
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för... 2 3
Svar
45
· Visningar
6 178

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Stora canvasburar

Hästrelaterat

• GHS - dagens dressyr.