Gräs nu i december

Mjuff

Trådstartare
Okej, detta kanske är en dum fråga, men jag ställer den ändå.

Det är nu december med flera plusgrader varmt och det ser ut att fortsätta ett tag. Våra hagar blir lerigare och lerigare till en följd av detta.
Därför har jag planer på att stängsla in vår hövall och släppa dem där. Vi tog en skörd i juni och det som växte upp sen är kvar, så det finns en del att äta där. Det HAR ju varit fruset och snö här innan, men inte längre. Jag vet inte om det påverkar gräset på nåt sätt? Det är ju inte jättegrönt heller förstås, med tanke på årstiden.
Kan tänka mig att hästarna föredrar det gräset framför hösilage, så de kommer äta en hel del om jag släpper dem där.
Så ville bara kolla med er om det är något jag missat att tänka på. Tacksam för snabba svar!

Sv: Gräs nu i december

Jag hade aldrig vågat nysläppa på gräs nu, då tänker jag på den ökade fångrisken som är med stressat gräs och att kolikfallen trillar in just nu för veterinärerna. Det känns som en onödig risk att ta

En annan sak hade det varit om de redan gått där och nött ner gräset sen länge och varit van vid det

Liknande trådar

Foder & Strö Vår C-ponny fick fång i början på mars, har stått på box till slutet på april och därefter i en sjukhage på ca 12x12. Nu efter sista...
Svar
3
· Visningar
1 501
Senast: MayGrace
·
Hästvård Jag har precis börjat flytta in på en gård dit det är tänkt att hästarna ska flytta den 1 maj. Vill få dit dem så snart jag kunnat...
Svar
18
· Visningar
1 558
Senast: Aleel
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Läste lite i de "verknings" och "barfotatrådar" som uppstår med jämna mellanrum. Det slog mig att det går "mode" i vissa åsikter. Det...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 268
Senast: Miss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV