Grannox???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare crazy
  • Startdatum Startdatum
C

crazy

Har någon fått höra någon vettig anledning till varför han nekades godkännande i år !?! :confused:

Skumt hur en hingst med avkommor i svår klass kan nekas och som dessutom är godkänd i flera andra förbund.Dessutom undrar jag varför omdömet på alla prestationshingstar inte offentliggjordes?Någon som vet? :confused:

Omdömena av prestations hingstarna finns nu ofentliggjorda på Equipe!!! :) :D

Var en hel del inlägg där, som påtalade intresset av att få ta del av omdömena... Och nu så finns de att läsa bland övriga resultat!

Läste på Equipe att nån insändare där ville ha bort det hemska Napoleon-blodet. Lite kul, tycker han gjort ganska mycket för svensk dressyravel. Sen har jag iofs en avkomma till honom men ändå! :angel: :)

Omdömet står med nu det såg jag, men det har inte offentliggjort av vilken anledning han INTE godkändes(Grannox alltså).

Han är godkänd i flera förbund,har tävlat själv och har avkommor i svår klass...så vilken är anledningen? Någon som vet?

Det vill jag också gärna veta, pratade med ägaren på flyinge och hon hade heller inte fått någon vettig förklaring. Överklagan skulle lämnas in. Håller tummarna för papsen. :love: :banana: :banana:

Är det någon som vet hur det fungerar med överklagan rent praktiskt alltså. Vilka bestämmelser finns?

Jag känner ägaren till Grannox.. Dom försöker få honom godkänd nu. Men vet ej riktigt hur det går!

Jag tycker allting är konstigt! :confused:

jag menar...jag skulle ju tagit in semin på honom själv när han stod i Europa...när jag då ringde ASVH så lät det som att han skulle bli "självklart godkänd"...men att ansökan ifrån mej återstod...och nu blev han inte godkänd när han väl kom hit. :confused:

I Europa så kallar de honom "future coming stallion"... :d

Sv: Grannox???

Han tävlar dressyr. Går väl S:t georg i år.
Tror han betäcker ägarens ston, i alla fall har han tidigare gjort det.

Samma ägare som förut, betäcker en del ston varje år för efterfrågan finns!

**kl**
Finns det mer än en svart Grannox? Googlade och tyckte det verkade som en fanns i Skotland, men det kan ju vara att sidan inte är uppdaterad? Såg ut att vara en intressant hingst (om det var rätt jag hittade). Hittade inte hans omdömme från bruksproven, någon som vet vart det finns?
U

Tanken var att han skulle till Skottland men han hamnade i Sverige istället.

Har också en avkomma av Grannox; Lovelinn HC... Hon är dessvärre chippad o reggad i Tyskland, vilket gör att hon enbart får gråa papper här i Swe. Varför kan de inte bara godkänna Grannox?!

Störigt!

Hur har ni andra gjort med era hästar? Har de gråa eller gröna papper? Jag som såg fram emot treårstestet nästa år...

// Sofiie

Nu när den här gamla tråden kommit upp igen kan jag skriva att jag sett att Grannox har en avkomma med i OS, Gran Gesto född 1995 ingår i Kanadas dressyrlag!

Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta.;)

Duger inte till svensk avel...men har avkomma med i OS...

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
468
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 615
Senast: Ceta
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
569
Senast: FrDrake
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 550
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30