Jo, det var inte jag som gett de förslaget. Mitt var att be grannen ha katten instängd på nätterna när den löper.Fast det är väl ett jättebra recept på att omgående bli osams med någon?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, det var inte jag som gett de förslaget. Mitt var att be grannen ha katten instängd på nätterna när den löper.Fast det är väl ett jättebra recept på att omgående bli osams med någon?
Vilka märkliga människor.Jag vet faktiskt inte riktigt var skon klämmer men de har varit lite smått bittra på oss en tid och en del i det har varit att vi och våra barn gillar sovmornarTöntig sak men mina barn sover fortfarande (09:36 denna lördag) medan deras barn vaknar och ska ha frukost 05:00 varenda morgon.
De har pikat oss ofta och mycket kring detta, så jag tror att de tycker att det är ganska kul att katten stör oss på nätterna...
Men smart förslag att ringa när katten sätter igång, det ska jag göra!
Åh det där är inte alls ovanligt! Endel bara älskar att hata och allt som andra har/gör/är som de själva vill ha hatar de den som har/är/gör. Jag blev fullständigt utskälld av en gravid kvinna vid ett tillfälle för att mitt barn hade fötts förtidigt. Hon ansåg att det var fuskDetta låter märkligt. Varför stör de sig på att era barn sover längre?
Och hur kan man tycka det är roligt att störa andra nattetid?
Låter minst sagt som ett knepigt folk det där.
Alltså jag tror det är något sådant. .. Det är känslan jag får.Vilka märkliga människor.
Det har väl inte de med att göra?
Är de kanske avundsjuka på er sovmorgon?
Åh det där är inte alls ovanligt! Endel bara älskar att hata och allt som andra har/gör/är som de själva vill ha hatar de den som har/är/gör. Jag blev fullständigt utskälld av en gravid kvinna vid ett tillfälle för att mitt barn hade fötts förtidigt. Hon ansåg att det var fuskAtt jag vääääldigt mycket hellre hade gått tiden ut än allt vad det innebär att få barn som föds alldeles förtidigt kvittade. Jag hade fuskat! Att mitt ena barn sov hela nätter från hen var 10 dagar var inget jag sa mer än en gång, utskällningar är inget jag vill ha och framförallt inte för sådant jag omöjligt kan påverka.
Jag vet faktiskt inte riktigt var skon klämmer men de har varit lite smått bittra på oss en tid och en del i det har varit att vi och våra barn gillar sovmornarTöntig sak men mina barn sover fortfarande (09:36 denna lördag) medan deras barn vaknar och ska ha frukost 05:00 varenda morgon.
De har pikat oss ofta och mycket kring detta, så jag tror att de tycker att det är ganska kul att katten stör oss på nätterna...
Lagen är tyvärr inte utformad så. Vill de ha kattungar är det helt fritt att ha katten lös.
Till TS: kan du be grannen hålla katten inne på nätterna tills den löpt klart?
Men det är ju dom som skapar osämjan? Hade de bara haft koll på sin katt så hade ni inte behövs ringa dem nattetid t.ex.Många bra tips och tack för era råd! Detta är en högst delikat situation då vi bor i samma lilla by och dessutom umgås sporadiskt. Våra föräldrars familjer känner varandra och så vidare. Riktig inavel alltihop.
man vill inte skapa osämja här, då vi behöver varandra mycket.