Sv: Grannens hundar på vår tomt.
Personligen skulle jag se till att katthataren du nämner blev av med licensen om det hade gällt mina katter, för att inte tala om vad jag skulle kunna tänka mig att göra med hans egendom. För som du säger får man ju acceptera att det finns de som avskyr kattjägare, så då får de ju finna sig åverkan. :smirk:
Skillnaden är att det finns reglerat i lag vad som gäller för katter och hundar, det är även reglerat i lag att man inte får skjuta katter som antas ha en ägare. Står man då och medvetet skjuter en katt begår man lagbrott och ska anmälas. Dina egna åsikter är faktiskt totalt irrelevanta. Tycker du lagen är fel får du verkar för en lagändring, ditt personliga tyckande spelar ingen roll.Tippan skrev:Det finns folk som avskyr katter lika mycket som det finns folk som avskyr hundar. Jag vet inte varför kattägare alltid tycker att deras katter ska vara accepterade överallt. Jag tycker att man som kattägare måste acceptera att det finns sådana människor också. Markägaren där min kompis bor skjuter alla katter på hans mark. Sen samlar han alla katthalsband på växelspaken till sin bil.
Personligen skulle jag se till att katthataren du nämner blev av med licensen om det hade gällt mina katter, för att inte tala om vad jag skulle kunna tänka mig att göra med hans egendom. För som du säger får man ju acceptera att det finns de som avskyr kattjägare, så då får de ju finna sig åverkan. :smirk: