Grandeur sadelpad vs SKITO Equalizerpad

D

Diggemon

Är det någon som vet vad det är för stor skillnad på Grandeur sadelpad och SKITO Equalizerpad? Såg just att den första kommit in på Stall Vrås hemsida.

/ Digge

Jag använder Skito Equalizer till mina bomlösa sadlar samt löpsadlarna, kan inte tänka mig att rida med något annat nu! De är helt suveräna, formar sig perfekt och hållbara som få. :bump:

Hur länge har du haft den?
Tycker det är väldigt mycket pengar att lägga ut på en sadelpad, men håller den så kan det ju verkligen vara värt det. Grandeurpadden verkar ha samma funktion, men är 600 kr billigare...
/ Digge

Jag fick med en skito när jag köpte min beg sadel. Men jag gillar den inte, så jag kommer att investera en grandeur för att se om den är lite bättre...
Tyckte inte skiton låg bra när sadeln kom på, hur jag än la och drog i den...Vad vet jag, kanske ska den vara så?

Har haft mina sedan 2002, och de ser fortfarande ut som nya, läste i inlägget ovan att de haft problem med att den inte ligger rätt, förstår inte hur det kan komma sig, mina ligger som måttbeställda! Både under de bomlösa och löpsadlarna, och de är väldigt olika utseéndemässigt. Men som sagt, skulle ALDRIG byta ut mina mot något annat, älskar dem :love:

Vad är det för sadel du har?

Jag har absolut ingen aning om vilken jag ska köpa. Hästen har aldrig haft sadel på sig och jag är helt novis på de bomlösa... Men en bomlös ska jag i alla fall ha!

/ Digge

Jag har en fitform. (säljs inte längre)

Ang padden, jag tycker att den kommer för långt ner på/mot hästens manke när sadeln ligger på. Nu har jag inte jätteprovat heller utan bara snabbt.... Ska testas mer i helgen men oavsett kommer jag att köpa en grandeur för att se om det blir bättre. Dessutom så går det ju att trixa lite med stoppningen också....

Jag undrar lite.. jag har en skito equalizerpad, men en sån där Grandeur sadelpad, är det bara den där lilla svarta översta som ser ut att ligga uppepå en vanlig vojlock, eller hör "vojlocken" också till? :confused: Nån som förstår hur jag menar?

Ok, men sitter vojlocken fast i det andra? Eller kan man sätta den på vilken vojlock man vill?

nu gräver jag upp en gammal tråd eftersom jag inte tycker att den förra fick något bra svar.
Ger grandeur-paden lika bra tryckutjämning t.ex.?

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 487
Senast: valy
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
717
Senast: niardasp
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 182
Senast: MML
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
8 488
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar