Grand Danois

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare jojjogalopp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 875
J

jojjogalopp

Vi tog ju åt oss en omplacering hanne med dålig bakrund,saken är han är hel go,
Problemet är att han tål inte andra han hundar plus att han är mkt vaktig av sig,
En i byn har också en han hund som brukar rymma jämt så jag har satt upp staket på tomten så inte min kan springa ut äfter den när den är här,'
men jag har även min lös när jag är i stallet för han går ingen stanns utan mig (svans)
Frågan är om grannens hund kommer och jag har min lös på gården vid stallet med mig ,
och dem ryker i hop är det jag som åker på vetrinär kostnader om någott skulle bli allvarligt,
Jag är så läss på grannens hanne som springer runt på gårdar hela tiden ägarna ringer och säjer att jag måste ta in min hund för deras är lös F-N ska jag behöva det ,
Koppla hunden säjer jag :mad:

Sv: Grand Danois

Det är ju inte rätt! Men om dom kommer i slagsmål ska du bara rycka in o lägga båda två ner på backen, tills dom lugnat ner sig.

Hm, inte så lätt kanske att ensam lägga ned 2 hanhundar som slåss och där den ena dessutom är väldigt stor.

Varför har den andra sin hund springandes lös, som det verkar lite vind för våg? Din följer ju dig fast den är lös. Skulle be dem ha sin hund bunden, eller ha den under uppsigt och så pass lydig att de kalla in honom. Ta ett snack med dem i lugna former och hoppas på att det går att lösa.

Det är ju inte rätt! Men om dom kommer i slagsmål ska du bara rycka in o lägga båda två ner på backen, tills dom lugnat ner sig.

Huh?? INTE!

Skulle grannarna, trots prat, ha sin hund lös och det blir så olyckligt att det blir slagsmål när du är i stallet, se till att ha en vattenslang beredd så du kan spruta rejält med vatten på dom. Det går INTE att gå emellan 2 hundar som slåss, så vatten is the shit!

Hoppas att det löser sig!:)

Gilly

Jag har pratat med dem ,men dem säjer bara att han smiter,men i bland släpper dem han så han får springa av sig i skogen
Puckon han jagar ju älg rådjur
jag sa orkar ni inte gå kör med 4hjuling då,men tydligen inte:devil:

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 113
Hästmänniskan Håller på att smått få frispel här på alla andras lösa hästar som springer runt på vår gård. Köpte för några år sedan ett hus och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 585
Övr. Hund En vän till mig har problem där hon bor, en av grannarna har tre hundar, två pitbulls och en amstaff. (det finns ingen värdering i vad...
Svar
11
· Visningar
1 415
Övr. Hund Tanken har varit ett tag att skaffa ännu en hund och i vinter kommer vi vara lediga ett tag både jag och sambon, jag några veckor och...
2
Svar
32
· Visningar
2 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka