Sv: Grand Danois
hundar, men då var ordföranden å andra sidan partisk i frågan Tänker med andra ord inte förnya mitt medlemskap i föreningen då de inte verkar för det som jag anser viktigt alls, hälsa och mentalitet.
Sen vilken "jeppe" det var som uttalde sig så det vet jag inte men som sagt jag har haft många aktiva hundraser förr men aldrig några så atletiska som dessa , men jag är också medveten om att det skiljer en hel del inom rasen gällande fysisk förmåga med linjer etc, har sett CC som jag också skulle dra mig för att släpa ut på en ridtur, tyvärr.
Och det kanske är med GD som med CC att det skiljer mycket inom rasen, lite som Calazirya säger, och att de GD uppfödare jag pratade med var som den Jeppen du pratade med i CC montern, dvs en som representerade den "bräckliga sidan" av rasen.
HAHa, ja jag är tyvärr inte ett dugg förvånad, styrelsen i "vår Rasklubb" är inte direkta några förespråkare för de friskare linjerna i rasen och verkar inte heller ha någon som helst ambition att tillse att i första hand verka för en frisk ras, tvärtom röstade tex ordföranden ner medlemmarnas och uppfödarns enhetliga förslag på att inte tillåta Avel på HD DJag pratade med de som stod i Cane Corsos monter på rastorget på MyDog. De var helt främmande till att ha hunden med på ridturer eftersom det skulle vara för krävande. Sambon tycker inte om utseendet på dem heller, men han förstod inte alls varför jag ville ha en hund som inte kan följa med på en ridtur ens. Varför köpa en sjuk hund liksom...
Jag försökte förklara att det är en tjej på Buke som har cane corso och de följer säkerligen med på ridturer för hon skryter alltid om hur atletiska de är. Men han ville inte lyssna. Det handlar nog mycket om vilka människor man pratar med, vilka uppfödare liksom.
?
hundar, men då var ordföranden å andra sidan partisk i frågan Tänker med andra ord inte förnya mitt medlemskap i föreningen då de inte verkar för det som jag anser viktigt alls, hälsa och mentalitet.
Sen vilken "jeppe" det var som uttalde sig så det vet jag inte men som sagt jag har haft många aktiva hundraser förr men aldrig några så atletiska som dessa , men jag är också medveten om att det skiljer en hel del inom rasen gällande fysisk förmåga med linjer etc, har sett CC som jag också skulle dra mig för att släpa ut på en ridtur, tyvärr.
Och det kanske är med GD som med CC att det skiljer mycket inom rasen, lite som Calazirya säger, och att de GD uppfödare jag pratade med var som den Jeppen du pratade med i CC montern, dvs en som representerade den "bräckliga sidan" av rasen.