F
flashlight
Sv: Gramantråd - bu eller bä. (även andra hjälptyglar)
Så tänker jag också!
Så tänker jag också!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja man vill ju alltid ha mysigt med sin kompis så man vill att det ska vara minsta möjliga bråk och problem. Det är väl därför man hela tiden letar lösningar till problem som uppkommer och löser dem efter hand.
Sen blir en hjälptygel eller ett bett aldrig hårdare än handen som håller i den. Med mina handleder blir alla former av styrutrustning ganska snälla eftersom jag inte kan stänga händerna.
Ja man vill ju alltid ha mysigt med sin kompis så man vill att det ska vara minsta möjliga bråk och problem. Det är väl därför man hela tiden letar lösningar till problem som uppkommer och löser dem efter hand.
Sen blir en hjälptygel eller ett bett aldrig hårdare än handen som håller i den. Med mina handleder blir alla former av styrutrustning ganska snälla eftersom jag inte kan stänga händerna.
Som mackan skrev en myt och ännu en myt är att handen är snäll om den inte stängs... Vad som händer om du inte stänger handen är att du spänner underarmarna istället och då fungerar inte gummibandseffekten från axlar-armar-tygel-hästens mun och det blir allt annat än snällt.
Ehh? Jag har en sjukdom som gör att jag inte kan stänga handen så det är inget aktivt val jag själv gör utan en sak jag får acceptera vare sig jag vill eller inte.
Det finns de som har på graman för att stoppa den från att bocka. Jag har aldrig fått sådan effekt. Bockar gör ju hästar med näsan mellan benen. Har man krullat ihop den där på graman har man automatiskt gett den möjlighet att bocka. Däremot kan jag se att den kan ha en funktion på hästar som sticker eller möjligtvis på de som stegrar sig, men inte stoppar de hästar från att bocka.