Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tja det är väl så att man ofta måste göra olika generella antagande och då blir gärna en disskusion väldigt svar eller vit.jag känner inte dig och vet inte hur det ser ut när du rider så mitt svar blir generellt. Jag har noterat dock att du använder den till vänding, men vänder mig generellt till tolkningen att hästen skulle uppleva den positivt.
Problemet är ju att hästen inte kan prata. Därför blir varje hästägare den som är "expert" och uttalar sig om hur hästen känner - den kommer till ro, slappnar av osv
Jag tror inte en sekund på att en häst trivs med något som helst tvång. och tvång blir det när tygeltag behövs eftersom ryttaren inte behärskar att utbilda enligt utbildningsskalan
det här blir helt ologiskt för mig, och vet inte hur jag skall tolka det
Du har en häst som inte vill gå fram
du driver å¨ett annat sä'tt - och då springer den.
Vet du varför det blir så? Jo för att ni inte har en bra grundbalans.
Utan balans håller "hästen i sig" - ryttaren upplever att den står emot och tror att mer drivning är svaret - nej svaret är balans
jag har sett det 100 ggr ; kom till balans och du hittar hästens rörelseglädje
Är hästen i balans så går ockå tygeltagen igenom utan graman
Ni börjar i helt fel ände. Man börjar med balans = takt
( 11 gången mackan )
Vad har tagit åt dig
Skojjar bara
Nja framför allt så har du iten tränare som kan lära dig hur du skall hantera det. det behövs inte stryrka - utan bara rätt teknik
En bra tränare gör en till en duktig ryttare
Ja och alla de andra som ridit hästen då också? Vi har provat flera olika övningar, bett och ryttare och hittade något som fungerar. Jag förstår att ni har er åsikt men vi lever tyvärr inte i en ideal värld där alla problem går att lösa på det viset man vill. Jo de går säkert att lösa men till vilket pris.Gramanen är fortfarande bara och enbart en starkare hand. Jag tror ärligt att det är för dej det är en napp, inte hästen. Du känner att du har kontroll och blir lugnare.