Graman på framridning

Sv: Graman på framridning

tack detsamma

du ska inte bedöma hur jag rider då du ej har sett

Senast ändrad av en moderator:

men shiiiet . inte bakåt!! jag menar framåt vad 17 trodde du.. fast det är klart. skriver man bakåt så.. sorry att det blev förvrängt! :(

Blir hästen lungn, avslappnad och arbetar i rätt form, så varför inte? Viktigast är väl att man inte "drar ihop" hästen så att den hamnar bakom hand och tappar bakbenen. :smirk:

M.. asså... om.. GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!! (och alla andra som e negativa mot hjälptyglar - ) GAAAAAAAAAAAAAH!!!!
VET man inte hur hjälptygeln ska användas så använder man den heller inte!

Gör man inte?

http://1www.snyggast.se/ul/6/3356146.jpg

OBS! Det är INTE jag på bilden. Ingen som jag känner heller. Men människan på bilden "Rider till en svår häst".

Åh vilken fantastiskt duktig ryttare! :devil: :eek:

Det är såna okunniga ryttare som ger gramanen dess dåliga rykte! :mad:

/aicha - som hävdar att i RÄTT händer kan gramanen funka bra som ett tillfälligt hjälpmedel.

Ok,, jag är överbemästrad.. men herregud vad gör hon!! :eek:
med det där sättet att rida till en häst lär det ju knappast sluta positivt.

Fy fan.. stackars häst :cry:

Jag har ridit med graman förr i världen när jag red på det engelska.. viset :crazy:
Och jag kan bara säja som så att jag vann ingenting med den eller någon annan "hjälp"tygel som jag kan klara av med min egna kropp (som dessutom är skadad).
Jag har ridit in många travhästar -både varm och kall och lyckats få till ett jäkligt bra undertramp på allihop.
Det känns mycket bättre och som att man har åstadkommit något när man lyckas med skolor på hängande tygel än om man sitter och knöcklar igenom ryggen på hästen med motivationen "den behöver hjälp".
Och jag har på en ordentligt genomriden häst aldrig haft problem med att hästen springer ifrån en eller blir okoncentrerad, oavsett om det är kvalite` för HB, westerntävling, hopptävling eller hubertus.
För mej handlar allt sånt om förarbete.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 011
Senast: jemeni
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka