Gråhundar och andra spetsraser!

V

Jag tycker det vore jätte roligt om ni som har gråhundar vill lägga ut bilder på dom och beskriva lite om er hund, andra spetsraser är också välkomna!

Själv har jag en gråhundskorsning på 1 år. Ska lägga ut bild i kväll!
Kom igen nu och visa era fina hundar!
MVH Challe

Sv: Gråhundar och andra spetsraser!

här kommer vår fina Finska spets Tarja med senaste valpkullen, tyvär finns Tarja ej längre i livet.. men hon var en mkt duktig jakthund, underbar mamma o oerhört vacker o klok.
skanna0003.jpg
[/IMG]

På nästa bild är det våra Jämthundar som sover middag:)
längst fram är Jänta ock sen är det (D)arko med dottern Gro
S5030524.jpg
[/IMG]

Alla.JPG

Hunden längst bort Maja (Född 2000) Gråhund. Hunden bakom min rygg är Ronja född 14/1 07 och är ett resultat av tjuvparning av Maja och en schäfer/collie. Och sist men inte minst min Elektra (finsk lapphund)

Här en bild på min jämte:

Dunken.jpg

:love:vilken tjusig jämte.. törs man fråga vad han heter o stam?
prillan

Hej
brukar inte tycka om korsningar men Ronja var mycket söt:love:
(alla var ju jättefina såklart)
prillan

fina hundar alla har!!
Clintan: din jämte va super snygg:)

Jämtar är knepiga. De ser ut som vättar men har jääääättelånga ben. Och jag är ju van vid korta ben. ;) ;)

Här är min vätte:

trottis.jpg

trottisuteplats.jpg

Pathfinder ;):

ohlsonvagn.jpg

hopp.jpg

sovis.jpg

flytvast.jpg

laga.jpg

:love:vilken tjusig jämte.. törs man fråga vad han heter o stam?
prillan

Glömde ju skriva lite fakta om honom. Hans pappa är SUCH SJCH Våndarvets Jesper och mamman är SUCH SJCH Härkilas Vickie I. Han är 4 år i år. Tyvärr jagas han inte med då han blev sjuk som unghund, infekterade lymfkörtlar som opererades bort och tydligen i samband med detta fick han hjärtmuskelinflammation med ärrbildning på hjärtat som följd, detta är dock inte helt konstaterat men mest troligt enligt veterinär då han inte orkar jaga mer än kortare stunder. Väldigt synd då han var verkade mycket lovande innan han blev sjuk. Däremot är han mycket duktig på att spåra. Så det får han göra om det behövs annars är han min vakt- och sällskapshund när husse är borta på jakt.

Jämtar är knepiga. De ser ut som vättar men har jääääättelånga ben. Och jag är ju van vid korta ben.

Vi brukar säga att västgötar är knepiga, det ser ut som jämtar med alldeles för korta ben. Och vi är ju vana vid långa ben.;)

Här är min Isländska Fårhund:)

13443808.jpg

13444649.jpg

13444650.jpg

13444674.jpg

Och här leker han med grannflickan Sally, jämthund:D:

13445266.jpg

Det var Finsk Lapphund och Isländsk fårhund som vi valde emellan. Får nog bli en Islänning nästa hundköp! Jättefin hund du har!

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 135
Senast: AraSlei
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 878
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 458
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp