Graffiti som konstform

Sv: Graffiti som konstform

Graffiti verkar ju ändå bli alltmer accepterat så länge det görs på lagliga väggar (tänker bl.a. på att art of the streets är på turné och där deras buss får agera som "öppen vägg" att måla på).

Kommande datum:
22 september LINKÖPING
29 september OXELÖSUND
30 september NYKÖPING
 
Sv: Graffiti som konstform

Har ej läst hela tråden.

För mig är graffiti en av anledningarna till att jag bor där jag gör. Jag är inte vidare alternativ av mig men jag gillar "underground" konsten skarpt och här i Berlin är just graffitimålning en stor del av den. Man har hela husväggar målade, butiker och caféer målar sina fasader istället för att sätta upp skyltar osv osv. Och då har jag inte ens nämnt East side gallary, den längsta kvarstående delen av muren, som har blivit en mindre konstutställning med hjälp av sprayburkar.

Självfallet finns det även här mindre rolig "graffiti", hjärnlöst klotter och kladdande med spritpenna. I min mening är det dock inte graffiti.

En annan aspekt på det hela är att det passar olika bra i olika städer med den här typen av konst. Berlin skulle förlora mycket av sin charm om man "tvättade rent", samtigit som att jag kan tänka att en stad som Rom inte alls skulle gynnas av den här typen av konst.

En konstnär värd att kolla upp, för den som är intresserad, är Alexander Rodin.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 796
Senast: Och_Aye
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 785
Äldre Jag är väldigt nyfiken, eller vetgirig snarare. Jag är medveten om att jag är det på en nivå som det säkert finns en diagnos på. Jag...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
11 612
Senast: Rosett
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 764
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp