Grabben i Pungen har vaknat ;-)

Rea

Trådstartare
Och detta har för oss inneburit att vår innan tyste och lagom timide "gosse" förvandlats till en kaxig och "muckig" slyngel.

Han är fortfarande lydig och lätthanterlig, inga problem där.

MEN han har fått för sig att han måste skälla för allt han hör, sitter vi inne och en bildörr smäller igen så ska det smågruffas, skäller grannens hund så skäller han.

Nu på nätterna håller man på att bli dum i huvudet eftersom han hör en väldig massa saker han måste "vakta och beskydda" oss från, folk som sitter ute sent i sina trädgårdar, mopeder etc etc...

Inga aggressiva "kommer du hit ska jag döda dig"-skall utan mer åt "vafan vill du va, kolla så ball jag är"-skall;) .

Säger man åt honom att vara tyst så tystnar han eftersom det är ett kommando han behärskar men efter bara en kort stund går han igång igen.

Han får gärna vakta, men hur lär vi honom att sen vi tagit över "hans" uppgift så ska han släppa och hålla sig tyst?

Vill för allt i livet inte skapa en bjäbbhund som bara måste skälla och morra på allt...

/kristel, som inte sover så bra...och vill ha en massa bra idéer!
 
Sv: Grabben i Pungen har vaknat ;-)

Men är han inte i spökåldern? Dvs den åldern då de börjar kolla efter mer och lyssna mer än innan, dessutom är allt farligt. Brukar inträffa från 6-10 månader.

Isåfall så går det över av sig själv när han mognar, just nu har jag inga andra tips att komma med...

//E
 
Sv: Grabben i Pungen har vaknat ;-)

lady_vip skrev:
Men är han inte i spökåldern? Dvs den åldern då de börjar kolla efter mer och lyssna mer än innan, dessutom är allt farligt. Brukar inträffa från 6-10 månader.

Isåfall så går det över av sig själv när han mognar, just nu har jag inga andra tips att komma med...

//E
Njae, kollat och lyssnat har han alltid gjort och farligt tycker han inte att det är. Rent åldersmässigt stämmer det iofs, 5 månader drygt.
 
Sv: Grabben i Pungen har vaknat ;-)

Min har också blivit sådan nyligen. Han vaktar, skäller och är vaksam mot det mesta. Minst en gång varje natt/morgon så väcker han mig av sitt skällande, då han hört grannen hoppa in i sin bil för att köra till jobbet..
Han tittar mer på saker ute, reser gärna ragg för att visa hur stor och tuff han kan vara. Ja, han har fått för dig mycket sånt på sistone. Men så är han också 5 mån gammal, och har kommit litegrann i spökåldern samtidigt som han börjar inse att han kan testa och skrämma iväg nya saker för att se vem som är störst och tuffast..
 

Liknande trådar

A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 732
O
Övr. Hund Har nyligen tagit hand om en 3 årig Golden hanne, som har farit runt i sitt liv och vi är alltså hans 4:e hem enligt förra ägaren...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 389
Senast: Oasis
·
Övr. Hund Gammal hund - blivit \'bjäbbig\'? Lilla blandisvovven (cavalier x papillon) blir 13 år i maj. Har sina krämpor och skavanker men inget...
Svar
4
· Visningar
2 748
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp