Gråa papper

Z

Zeena

Vad innebär det för begränsningar om en häst har gråa papper. Okänd härstaming i 3:e led på mamman sida. Efter godkänd hingst.

Sv: Gråa papper

Den får inte starta inom tävlan i årgång-tävlingar typ Kvalitetstävlan och treårstest. Men däremot i de öppna championaten och även utom tävlan i de som jag nämde ovan.

Hästen är inte stamboksberättigad, men om far och morfar är godkända, och hästen är renrasig, kan dess avkomma e godkänd hingst få gröna papper.

Min häst har vita papper p g a att hennes mormorsfar inte är godkänd, men var ändå Breedersfinalist. Beror det på att mormorsfadern är av känd stam liksom mormorsmor?

Begränsningarna gäller vissa årgångstävlingar och köparmarknaden i Sverige där det tyvärr verkar hysteriskt viktigt med gröna papper :-(

jodå starta får de i mån av plats...däremot får de inte gå vidare till final och det hela sker så kallat "utom tävlan".

Avelschampionatet är väl öppet för alla...det är väl bara Breeders idag som kräver vita/gula/gröna papper väl?

Jag skrev vissa årgångstävlingar :D eftersom jag inte är hundra på vilka av dem det gäller :crazy: men din teori låter trolig :)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 040
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
14 939
Senast: Capybara
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 558
Senast: Queen
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 268
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar