gråa - gröna papper

Sv: gråa - gröna papper

Tyvärr inte, eftersom ditt sto har raskod 59 bör det bli gråa papper (men raskod 54) på fölet, så vida du inte lyckas meritera stoet tillräckligt för att stamboksföra henne i riksstambok avd. II, i vilket fall fölet skulle få gula papper. För gröna papper krävs att både far, morfar och mormorsfar är godkända. Finns en färgglad sammanställning över vad som gäller som bilaga till ASVHs sto- och unghästreglemente.

Sv: gråa - gröna papper

Då var det exakt så som jag misstänkte.

Denna häst har dock en otrolig kapacitet inom hoppning och ett ljuvligt temprament så blir det föl på henne så kommer vi avla på hennes prestationer och inte stammen.

Tusen tack Derring-Do för ett bra och informativt svar.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 783
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 192
Senast: MML
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 836
Senast: mamman
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 712
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18