GPS (ej jakthund)

Sockerbit

Trådstartare
Har ni några tips om lämplig gps att fästa i halsbandet på hund som går lös på gård och stall. Vill kunna spåra ”live” om hunden kommer bort och den får gärna ha bra batteritid.

Jag har en sån typ 1000:-, som man stoppar ett SIM-kort i. Men jag var inte imponerad, så fort hunden rörde sig i utkant eller utanför mobiltäckning, så hade jag ingen aning om var den var. Den funkade helt okej i stan, men där blev den ju lite onödig.
Ska du ha koll, måste du ha en riktig pejl.

Har ni några tips om lämplig gps att fästa i halsbandet på hund som går lös på gård och stall. Vill kunna spåra ”live” om hunden kommer bort och den får gärna ha bra batteritid.
Easy hunt pejl men den kräver att man betalar abonemang. Men många är nöjda med den. Själv kör jag garmin till jakthunden. Men den här inte lika lång räckvidd men uppdaterar snabbare.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 901
Senast: Tantan
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
835
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Efter en mindre kul upplevelse då lille hund försvann i 1,5 dygn i okänd miljö (klättrade ur en hästbox i ett okänt stall i okända...
Svar
4
· Visningar
650
Senast: Piglet82
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 537
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar