Göteborg?

Jo vi åker hem i morgon. Hade vi planerat en längre resa hade vi nog kämpat lite mer för att komma fram till Rom. Hittills har vi averkat Universeum, lunch i Feskekyrka och julmarknad i Haga. Nu fikar vi på Avenyn. I kväll har jag bokat bord på Linnea art restaurant och hoppas att det blir bra. Solen skiner och det är rätt skönt att bara ta det lugnt. Fast lite kallt är det. Vi blev skjutsade till flyget och lämnade vinterjackorna hemma...

Så nu sitter vi och fikar på stationen i väntan på tåget efter riktigt trevlig helg. Tack för alla tips, maten på Linnea var alldeles utmärkt, vi åt ostron, piggvar och créme bryle. Trevlig servering och mysig med mycket fin glaskonst. Kometen får bli nvid nästa besök det lät väldigt bra det också. Petruska har bra koll på vad vi skulle gillat, Havets hus är en favorit hos oss båda, vi har varit där både själva, jag har varit på kurs där detingixk och vi har varit på studieresor med elever där :). Hade vi tillbringat en vecka här hade det varit lika givet som Universeum. I dag blev det en tur på Stadsmuseet, det varjättetrevligt och hade bra utställningar och ett himla fint hus. Benen är rätt trötta och jag vågar knappt tänka på hur mör jag skulle varit i morgon om vi verkligen kommit i väg till Rom. Flyget hem skulle kommit till Arlanda halv tolv så vi hade haft många timmar att turista även idag. Känns rätt bra att strax sätta sig påtaget och vara i Stockholm till halv sju faktiskt. Rom får bli en annan gång.

Hej hej!

Nästa vecka kommer jag att ta mig upp till Göteborg ett par dagar. Nu suger ju vädret som vi alla vet. Men hade ändå varit kul om någon vänlig själ kunde rekommendera lite saker att hitta på!
Både själv och med andra:)

Tack på förhand!

Hej hej!

Nästa vecka kommer jag att ta mig upp till Göteborg ett par dagar. Nu suger ju vädret som vi alla vet. Men hade ändå varit kul om någon vänlig själ kunde rekommendera lite saker att hitta på!
Både själv och med andra:)

Tack på förhand!
Jag var där i förra veckan och strosade runt i Haga vilket var väldigt mysigt - särskilt med tanke på att det snöade som bara den vilket gjorde hela stan till ett mysigt, svenskt litet vinterparadis :love: Fika på café Kringlan på Haga Nygata var fantastiskt!

Var även en sväng på Röhsska muséet vilket var väldigt sevärt, medan Världsmuséet tyvärr inte var alls lika bra då endast två rum var öppna (resten stängt p.g.a renovering).

Lunch på Brasserie Lipp på Avenyn vad gott och prisvärt :)

Och just det - Kristina från Duvemåla på Göteborgsoperan var anledningen till att jag var där. Ser ni minsta tillstymmelse till chans att få biljetter till detta så , det var det bästa jag någonsin sett live. Alla kategorier. Helt, helt fantastiskt!

Tack för era svar! Tack vare er har jag nu flera idéer på vad man kan göra och det känns inte lika hopplöst som innan ;)

Ska definitivt kolla upp Duvemåla uppsättningen. Minns när jag var liten och mamma var o såg originaluppsättningen med Heléne Sjöholm. Om det är något jag önskar så vore det att jag fick va med o se den. Nu går ju inte, men att se den nu är väl näst bäst :p

Jag och min sambo ska åka till Göteborg den 28 februari. Har fått biljetter till Gbg horseshow den 1 mars och en hotelnatt.

Vi tänkte i alla fall gå ut och äta samt gå på spa men det stora problemet är att vi inte har en aning om bra ställen i Göteborg O_o

Enda kravet på middagen är att det är en lite finare restaurang.

Om man gillar fisk och skaldjur är Räkan en klassiker. Kometen är Mannerströms restaurang. Wasa Allé är fantastisk. Cyrano, fransk mat väldigt bra (finns två stycken). Hotel Avalon har en grym restaurang.

Jag och min sambo ska åka till Göteborg den 28 februari. Har fått biljetter till Gbg horseshow den 1 mars och en hotelnatt.

Vi tänkte i alla fall gå ut och äta samt gå på spa men det stora problemet är att vi inte har en aning om bra ställen i Göteborg O_o

Jag tipsar om restaurangen "svarta oliver" lite grekiskt inspirerad mat.
God mat till hyfsat pris och mysig lokal! Bra service, kan vara en bra ide att boka bord. Dom brukar ha en speciell söndags meny också.
Vill man ha lite mer dejt/romantiskt förslår jag restaurang "meet". Som namnet avslöjar så är de riktigt duktiga på kött! Super bra service men lite dyrare, men det kan det vara värt! Boka gärna bord innan.
Googla på restaurangerna så kan du läsa meny och kanske se lite bilder på hur det ser ut :)

Hoppas ni hittar ngt bra!

Jag rekommenderar att använda sökfunktionen och läsa i någon av alla de andra trådarna som handlar om Gbg för mer inspiration.

Och jag rekommenderar GPs krogguide vad det gäller käket!
Finns massor av bra inspiration där och jag tycker att de känns rätt träffsäkra.

Vad det gäller SPA ska St Jörgen och Arken vara bra. Ej varit där själv dock.

Arken är också riktigt trevligt dock lite krångligt att ta sig till om man åker kollektivt.
Då är S:t Jörgen enklare.
Å Gothia Towers som jag för övrigt är sugen att gå till själv, så går ni dit får ni gärna berätta hur det var :)

Jag gillar restaurang Tvåkanten på Avenyn för lite finare middag, även Mannerströms Kometen är en favorit.

För spa-delen rekommenderar jag Hagabadet, fantastisk miljö. Och vill ni äta där i närheten är Sjöbaren i Haga en höjdare!

Tack så jätte mycket för alla svar! :) ser fram emot en weekend i stan och framför allt njuta av ledigheten tillsammans.

Jag valde en av alla de göteborgstrådar som finns.
Jag och dottern ska till Scandinavium i morgon - som så många andra...
Vi har biljetter till kvällsshowen (kl 17) men anländer med tåget redan kl 12. Tanken är att vi ska stoppa i oss en bra lunch och sen ta oss in på mässan en stund innan tävlingarna börjar.
Men, vis av erfarenhet vet jag att man kan få leta ett bra tag innan man hittar en restaurang där det finns vegetarisk mat till inte alltför högt pris. Så, jag undrar om det är möjligt att få tips om en sådan, inte alltför långt från järnvägsstationen?

Jag valde en av alla de göteborgstrådar som finns.
Jag och dottern ska till Scandinavium i morgon - som så många andra...
Vi har biljetter till kvällsshowen (kl 17) men anländer med tåget redan kl 12. Tanken är att vi ska stoppa i oss en bra lunch och sen ta oss in på mässan en stund innan tävlingarna börjar.
Men, vis av erfarenhet vet jag att man kan få leta ett bra tag innan man hittar en restaurang där det finns vegetarisk mat till inte alltför högt pris. Så, jag undrar om det är möjligt att få tips om en sådan, inte alltför långt från järnvägsstationen?

Vet att de finns en vegetarisk resturang som heter Andrum, ligger på Östra hamngatan så nära centralen. Har dock aldrig ätit där, verkar heller inte ha någon hemsida.

Liknande trådar

Mat Hej! Någon som har tips på pub/bar/restaurang i centrala Göteborg där de kan tänkas ha bra rom? Några släktingar ska dit i helgen och...
Svar
7
· Visningar
917
Senast: marengo
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 809
Senast: Oh_really
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 610

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka