Göteborg i sommar...

A

awejdmark

Hej hej!

Jag ska jobba i Gbg i sommar och kommer ta med mig en häst dit, som jag har tänkt rida fälttävlan på. :banana: Var finns det terrängbanor runt Gbg som man kan träna på (själv eller organiserat)? Letar även dressyr- och hopptävlingar under juli, då jag inte hittat någon ft då. Ska bli kanonroligt att tävla igen!! Var några år sen sist...

MVH Anki

Den enda terrängbanan runt Göteborg är ju den nya, jag tror dom anordnar träning på den.

*puttar upp för jag vill också veta mer*

Vet att det är träningar ute i Säve på banan vid galoppbanan (antar att det är den Fio menar) regelbundet - men någon som vet vem som anordnar och vem man kan kontakta?
Någon som dessutom vet om det finns en idiotgrupp för oss helt gröna? :angel:

/Sara - hemskt sugen

Gunilla Fredriksson tror jag det är som har hand om det,men jag är inte säker. Det står väl på hemsidan :confused:

Hemsida? Jag har Ingen koll... :o

Får surfa runt och söka lite tror jag. Eller så gör jag det lätt för mig och ringer någon av dem jag vet är med och tränar. Jag tänker inte alltid så långt... :o

Gunilla är det väl som håller i det - det är sant, men är det hon själv som tar bokningarna? Hennes nummer har jag nog sedan någon gång när jag var uppgiven och funderade på att ringa henne och höra angående tillridning... :o :D

jag såg att dom inte hade någon :( men ett telefonnummer finns där iallafall Göteborgs Horse &Eventing 0703-529930

SaraMara: Om du (eller någon annan för den delen...) hittar någon träning eller är sugen på att gå ihop och ordna träning, får du hemskt gärna höra av dig till mig! :bump: Jag dyker upp i Gbg med häst 15:e eller 16:e juni och kommer ha henne vid Bärby självplock. Enligt uppgift ska det vara ridavstånd till banan! (Vet du om det stämmer??)

Vi kanske ses! /Anki

Aha... Skall du ha hästen hos Mia? (tror hon heter så iaf :o)

Ridavstånd... tja, kanske. Jag kan inte den delen av Säve så bra skall jag erkänna (har själv hästen mer mot Kungälvshållet till), men jag är osäker på om JAG skulle ridit dit. Kanske finns det ridvägar genom gårdarna och skogen - annars behövs det nog en rejält trafiksäker häst eftersom man får rida precis bredvid Volvoleden (HÅRT trafikerad väg, på sina ställen 90-väg dessutom).

Men, som sagt, de kan ha tur och ha stigar genom skogen - och då är det ju inte så himla långt, även om jag tycker det är lite för långt för att rida - men så är jag kroniskt lat och bekväm också... :D

Tja, kan nog stämma att hon heter Mia. Får ta och undersöka vägarna de dagar jag är ledig, så att jag har tid att rida vilse... ;)

Okej, ja, jag misstänkte att det var det stallet. Var själv där och kikade på betet eftersom en kompis kompis har sin häst där - verkar vara helt okej! :)

Annars är väl banan i Borås ett alternativ med om man bor i Götet. Bra väg dit i alla fall.
O så Sämsholm,o Trollhättan, fast det är ju lite längre.
Lycka Till!
/Lina :banana:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 991
Senast: zarmino
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar