Göra rent sin ryktväska

Irisstogenhage

Trådstartare
Hur gör man rent sin ryktväska på enklaste sätt? Har funderat på att tvätta väskan i tvättmaskin men det sitter fast en stor metallring runt hela väskan och då vet jag ej om det är bra att tvätta den i tvättmaskin. Hur brukar ni göra rent ers ryktväskor.

Jag har också funderat mycket på rengöring av de där väskorna och har faktiskt valt att ha en hink istället.

Men varmvatten, en diskborste, diskmedel och sen kanske avsluta med virkon för att döda eventuella bakterier. Alltså tvätta själv för hand :)

Tvättar för hand, dvs lite tvättmedel och varmt vatten i handfatet och sen skurar jag rent så gott det går :). Bir ju ändå handtvätt programmet när man kör i maskin och då är det inte säkert att det blir riktigt rent i den.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Funderar på om det finns något smidigt sätt att fästa huva i tränset? Tycker att den är i rätt storlek och den sitter på hela...
Svar
4
· Visningar
352
Senast: Anna-Bella
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 879
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 642
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar