Göra om Mp3-filer...

T

Throlla

...till brännbara CD-filer.
Vet nog inte själv vad jag menar riktigt, men någon annan kanske fattar bättre :p
Ska alltså göra om Mp3-filerna till ett format som går att bränna ut. Hur gör man? :confused:
 
Ska bränna på en kompis brännare (då våran egen har pajat) och hon påstår att deras dator inte kan hantera mp3-filer :smirk:
 
Kan du inte installera ditt eget brännarprogram i deras dator? Annars om datorn inte klarar MP3-filer så kan man alltid bränna en musik-DC vilket man väljer då man öppnar brännarprogrammet (åtminstone de jag använt, t ex Easy CD Creator). Datorn gör om mp3orna till vanliga musikfiler och skivan kan spelas i både vanlig stereo och i datorn!
Hoppas det var till någon hjälp!
Hälsar lianda :)
 
Hej!
Menar du att du ska bränna filerna i det format som kallas wav det är dom som man har när man spelar dom i vanlig spelare.

Då ska du bränna med nero burningrom.
och välja musik cd och då är det bara att dra filerna till cd så att säga sen är det bara att bränna dom så är det klart.

fråga om det är någe
 
Jag behöver ju inte ett bränn-program då jag ändå inte kan bränna, utan bara ett program som kan göra om filerna från Mp3 till wav.
 
Nero är ett program som man kan ladda ner från nätet.

Man kan även göra om mp3:or till wav med winamp men jag kommer inte i håg hurr jag ska fundra lite och jag åter kommer med ett svart.
/matte
 
För att göra om till waw i winamp så går man in på preference (ctrl +p) och under plug-ins så väljer man Output -> Nullsoft Disk Writer plug-in. Där kan man sedan välja vart man ska lägga filerna. Alla låtar man spelar upp med winamp görs sedan om till waw istället för att spelas upp (kom ihåg att inte sätta på repeat bara :)). Man får ändra tillbaka sedan om man vill lyssna som vanligt.
 
Åh tack!! precis vad jag behövde veta! Men hur gör man för att ändra tillbaka dem då??
 
Det som jag menade att du skulle ändra tillbaka var inställningarna i winamp så att du kan lyssna på låtarna igen :).
Winamp kopierar bara filerna, så du behöver inte ändra tillbaka filerna (sålänge du inte lägger dom på samma plats som de riktiga mp3-filerna ligger, så att dom skrivs över)
 
Nu fattar jag inte riktigt... :confused:
Alla filer som jag lägger in i winamp nu, sedan jag ändrat inställningarna görs ju om till Wav-filer, men det vill jag ju inte att det ska göra....
 
Det är ju dom inställningarna som jag menar att du ska ändra tillbaka igen för att kunna lyssna som vanligt.
Du går in som du gjorde förut till platsen där du väljer plugin för output och väljer någon annan plugin av dom där (t.ex. winamp2 waweout eller vad du nu har där), så borde du få vanligt ljud igen.
 
Om du ska göra om filerna från mp3 till wave så kan du gå in på http://www.download.com och söka på t.ex. "mp3 to wave" så borde du få upp en hel del gratisprogram som är riktigt bra. Själv har jag laddat ned ett som heter "dBpowerAMP music converter" fungerar jättebra och är enkelt att förstå sig på!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
625
Skola & Jobb Min arbetsplats går under kommunals kollektivavtal, och enligt avtalet var löneökningen en specifik genomsnittlig summa, en ”pott”. Jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
4 858
Senast: Cambrie
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Juridik & Ekonomi (Tråden delvis inspirerad av Willes tråd om sjukersättning) Om man får godkänt sjukersättning på deltid, t.ex 25 eller 50%. Och om man...
Svar
6
· Visningar
770
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp