Göra och äta i Stockholm en helg?

Castellini

Trådstartare
Ska till Stockholm 21-23 mars med familjen - alla vuxna. Det blir från fredag eftermiddag/kväll till söndag eftermiddag/kväll.

Det vore kul att besöka Abba-museet men i övrigt är schemat öppet och jag tar gärna emot tips på vad vi kan hitta på :)

Har inget intresse av att shoppa på Drottninggatan men gärna typ en fika i Gamla stan.

Tar också gärna emot tips på mysiga restauranger, lunch och middag, med bra vegetariskt utbud. Gärna något ställe med goda drinkar där en kan sitta en kväll och spela spel :heart

Jag tycker personligen att Abba museet är ganska tråkigt, men det är nog för att jag förväntade mig mer av ett museum. Kändes väldigt "gimic". Har dock hört att restaurangen bredvid ska vara bra, oklart med veg-utbud dock.

På Djurgården är ju Nordiska ett hett tips, och Skansen vid bra väder. Historiska museet och Hallwylska är väl värda besök (märks det att jag gillar museum?!).

Zum franziskaner tycker jag är mysigt om ni ändå är i Gamla stan och tycker om öl. Drinkar dricker jag så sällan så kan tyvärr inte uttala mig om det! Har hört att deras flamkuchen är fantastisk - veg alternativ finns. SIN ramen är också fantastisk, och har en veg-alternativ på alla rätter.

Ska till Stockholm 21-23 mars med familjen - alla vuxna. Det blir från fredag eftermiddag/kväll till söndag eftermiddag/kväll.

Det vore kul att besöka Abba-museet men i övrigt är schemat öppet och jag tar gärna emot tips på vad vi kan hitta på :)

Har inget intresse av att shoppa på Drottninggatan men gärna typ en fika i Gamla stan.

Tar också gärna emot tips på mysiga restauranger, lunch och middag, med bra vegetariskt utbud. Gärna något ställe med goda drinkar där en kan sitta en kväll och spela spel :heart
Röda huset vid Sergels torg och Pharmarium i Gamla Stan rekommenderar jag för goda drinkar.

För sällskapsspel och drinkar finns Tilt och 20hundra5. Om ni är ute efter brädspel i mer klassisk pubmiljö så har The Bishop Arms mängder med brädspel som det bara är att låna.

Vad gäller mat så finns det hur mycket som helst, så frågan är kanske lite vad budgeten ligger på. Vegetariskt finns på de flesta restauranger, om inte alla.
De flesta av de bra matställena i Stockholm behöver du dock boka bord på om du vill få plats ett helt sällskap en fredag eller lördagkväll.

Senast ändrad:

Om ni gillar att gå på museum tycker jag både Nordiska museet, Hallwylska och stadsmuseet är värda ett besök. Rosendals trädgårdscafe på Djurgården är väldigt trevligt och är det bra väder är en promenad dit till exempel före eller efter Nordiska museet som ju också ligger på Djurgården väldigt trevligt!

Liknande trådar

Fritid Ska till Stockholm och turista fem dagar i augusti. Hallwylska, Nordiska museet, Gripsholms slott, och Livrustkammaren har jag redan... 2
Svar
39
· Visningar
1 199
Småbarn Vi ska åka till Stockholm i helgen med våra två 2,5-åringar. Vi kommer bo på hotell och tar gärna emot alla tips ni har om aktiviteter... 2
Svar
20
· Visningar
1 725
Senast: julgrisen
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 610
Senast: iNTOHiMO
·
Äldre Jag ska åka till Stockholm med min sambo om ett par veckor för att visa honom huvudstaden. Men ju mer jag tänker på det desto mer inser... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 151
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka