Göra innekanin till utekanin?

marengo

Trådstartare
Min familj har fått förfrågan om att ta emot två inomhuskaniner från en bekant som inte kan ha kvar dem. Min familj har haft en utomhuskanin förut, och kan tänka sig att ta hand om kaninerna om de kan vara utomhus. Vore det okej att kaninerna kommer ut i sommar, och sedan stannar ute året runt? Eller kommer de inte klara vintrarna om de har varit innekaniner? Är två lejonhuvade kaniner, vet inte åldern. Ifall det är ok, något man bör tänka på?

Får de gå ut i sommar när vädret är varmt och sen stanna ute tills vintern så kommer de få en päls, ja.:)

Bara de får mycket halm och ev en värmelampa om det är kallare än -20.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 963
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 433
  • Artikel Artikel
Dagbok En grej hände idag som fick mig att googla min pappas familjenamn. Det är "unikt", bara de jag på något sätt är släkt med åt det hållet...
Svar
19
· Visningar
2 228
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama