Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har alltid haft maj eller rapsolja och vitlök på våra hästar. Fungerar rätt okej med tanke på att vi på värsta knort och mygghålan. Men i år hände de en litem olycka. Jag skulle ju då vara så himla smart och överdosera lite i värsta knortveckan och värmen. Men vad händer? Jo oljan börjar "koka" och hästarna tappade pälsen på de utsatta ställerna. Shit tänker jag när jag inte fattar vad som hänt först men bestämmer mig för att inte smörja just där det inte var någon päls och på någon dag så har det kommit lite fjun igen Så de funkar, men överdosera inte
Jag brukar ta lite äppelcidervinäger, vatten och citronella.. Ibland även vitlök.
Har även funderat på att testa att ha i ett avkok på torkad renfana.
Finns också många olika dofter som flygfän ogillar, tex eukaplyptus, nejlika, rosencederträ (lite osäker på namnet), lavandel mfl.
Man kan ju "experimentera" fram lite olika blandningar.
jag har äppelvidersvinäger som det har legat mossade vitlökssklyftor i, vitlöker har fått legat i i cirka en till två veckor, så att det tar sig ordentligt av lukten
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.