Göra bommen smalare

_Peplis_

Trådstartare
Är lite inne på att köpa en Prestige sadel till min pålla, de kan man ju värma om bommen på, har bara hört om folk som gjort den större, men kan man även göra den smalare? (ska köpa beg. o det finns en som är bredare än vad pållan behöver)

Senast ändrad:
Sv: Göra bommen smalare

Jga tror det, men är inte helt säker. Ring equalityline och fråga! :) Vilken modell tänker du köpa?

Ja man kan göra den smalare, det kostar tror jag ca 1000-lappen det var åtminstone vad den sadelmakaren begärde som vi frågade. Men varför inte se sig om efter en sadel som passar pållen, trots allt måste du ju lägga ändringen på sadelpriset och kanske lönar det sig att köpa en ny med rätt vidd från början. :idea:

En ny kostar runt 10000 kr, andrahandsvärdet är rätt skapligt varför en sådan begagnad kan kosta mellan 7-8000 kr. Lägger du på priset av ändringen är du uppe mellan 8-9000 kr, frågan är om det inte är värt att leta efter en i rätt storlek eller köpa en ny i rätt från början.

fastän jag har hittat en för 6000:- o min kompis köpte sin för 5000, så..:)

Jag gjorde det nyligen på min Golden star. Kostade 1500, och då ingick frakten oxå

Liknande trådar

Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
413
Senast: warg
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 203
Senast: MiniLi
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: sweep
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden