F
Flora85
För ca 7-8 månader sen så sålde vi 3 av våra kattungar i en kull, den ena skulle då bli innekatt. I den kullen så behöll vi en hona och en hane, mamman som är 5 år har vi kvar och även en annan honkatt efter henne som är ca 1,5 år nu. Problemet är att den katten som blev innekatt gör totalt revolt och anfaller både dem vuxna och barnen, så barnen är rädda för honom och han kissar bara på lådan det andra gör han bredvid. Så nu har dem beställt en tid på fredag för att avliva honom, vilket jag tycker känns tokfel!! Jag tror att han beter sig såhär för att han är påväg att bli könsmogen och även behöver vara ute och få springa av sig. Så min första reaktion var att ringa till min pojkvän och säga att vi måste ta hem honom och iaf ge honom en chans. MEN då har vi ju även den andra hankatten kvar från samma kull, dem är som sagt nu ca 7,5 månad gamla och ännu inte kastrerade. Tror ni att detta är en idiotisk idè att ta hem honom till oss igen? Känner dem igen varandra? Honorna borde det inte vara några större problem med va? Jag har även funderat på om man ska kastrera båda innan vi tar hem dem, men verkar de direkt? Samt att dem behöver bli av med han såfort som möjligt.Tacksam för svar