Goodiebag till nybliven mamma

Snostjerna

Trådstartare
Hej på er mammor!:laugh:
Min fina kompis har nyss blivit mamma! Nu ska jag äntligen få träffa hennes lila underverk och tänkte då ta med mig en liten "goodiebag" med trevligt innehåll..
Frågan till er mammor är då, var skulle ni ha önskat er i påsen?
Tack för hjälpen!

Sv: Goodiebag till nybliven mamma

Svårt då man inte vet vad mamman gillar, men öht ngt som är mer riktat till mamman vore nog trevligt. Bebisen får ju annars mest paket av alla :D

Jag själv hade nog velat ha ngt ätbart, godis, kakor och liknande, men jag är ju en gottegris :D. Kanske en pocketbok eller en film, som man kan ha nytta av när man sitter och ammar hela dagarna ;). Kanske en tidning hon gillar?

Vill man få med ngt till bebisen så kanske söta strumpor, en mössa eller likande. Vet ju inte hur stor påse du tänkt dig ;)

godis godis godis.

Fast jag är inte så svår att behaga! :D

Tom med min sambo kom tidigt på att jag blir gladare av en chokladkaka än av en ros :rofl:

Är det fortfarande kallt och blåsigt där mamman bor? Wileda har en väder och vind salva som man smörjer utsätta kroppsdelar med innan man går ut, skönt för både mamma och bebis för friskluften behövs!
En tuff vattenflaska, jag har en 0,5 liters petflaska vid sängen och när jag dricker när jag ammar liggandes så spiller jag massor.
Om hon inte redan har, spöka-lampan från ikea! Perfekt lagom med ljus för att hitta borttappad napp, byta blöja eller amningsljus på natten utan att man råkar väcka sin partner.
Blöjor! Min bajsfia till dotter bajsar hela tiden och vi har nog köpt blöjor till henne för 500 kr på 2 veckor ;)

Sen godis :d Det är jag sugen på HELA tiden.

KL
Tack! Det var ungefär så jag tänkt mig! Godis blir det absolut :)
Ngt fint till lilltjejen och lite mys attiraljer till mamman. Hon är hästtjej som gillar mod, godis och är en virvelvind i största allmänhet...
Tack för fina tips! Men kom gärna med fler!

Något alla i min närhet har velat ha är tid att duscha :)
Varför inte köpa några härliga produkter och erbjuda sig som barnvakt medans hon njuter av ett bad :)
En vän till mig pluggar samtidigt som hon e mammaledig- hon ÄLSKAR när någon kan avlasta henne en stund.
Sen hade jag tagit med något att fika på tillsammans.

en dagbok och en fin penna så hon kan skriva in alla känslor och tankar första tiden... Det hände så himla mkt i början så jag tyckte mest att dagarna flöt in i varandra och man glömde vad som hände på vilket dag... Perfekt att skriva ner sina känslor och tankar, så kan man gå tillbaka och läsa sen om nått år, det tror jag är kanon! :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 211
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 944
Senast: cewe
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 354
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar