Gömma ett vapenskåp

Arrows

Trådstartare
Hittade dessvärre ingen tråd jag tyckte frågan passade i, så skapar en ny.
Vi har ett vapenskåp som inte är så trevligt att titta på, så jag skulle vilja "gömma" det på något vis. Jag har tidigare funderat på att försöka hitta en garderob storlek mindre och ställa det i, men här blir det problem med att den absoluta majoriteten av garderober har ett upphöjt golv + dörr, och jag tvivlar starkt på att dessa golv klarar av ett +150 kg vapenskåp :idea:, så innan jag ringer min morbror och gråter och ber honom bygga en garderob åt mig, finns det andra smarta lösningar? :)

När jag bodde på 23 kvm så fick mitt vapenskåp stå i den lilla hallen jag hade och agerade då som en liten avställningsyta för nycklar mm. I nästa lgh stod det också i hallen men bakom skjutdörrar, ytan som var kvar upp till tak användes till förvaring av vantar, mössor osv. Syrran har sitt stående på en av toaletterna och där passar det in rätt bra faktiskt. I övrigt så är det nog platsbyggt som gäller. Ni har ingen riktig garderob, typ kattvind eller något som den kan stå i?

Vi har vårt bakom en dörr som nästan alltid står öppen vilket gör att det blir gömt. :D Å andra sidan så står det dessutom i ett genomgångsrum som dubblerar som kontor så det stör inte. :D

Svarar alla :)
Vi har tyvärr inget klockrent utrymme som är naturligt undangömt, och det verkar inte som att det finns så många mirakelmetoder för att gömma ett vapenskåp(?)
Vi bor i en liten etta och dem befintliga garderoberna som finns är både knökfulla och med upphöjd botten :)
Jag ska fortsätta spåna dock :up:

Svarar alla :)
Vi har tyvärr inget klockrent utrymme som är naturligt undangömt, och det verkar inte som att det finns så många mirakelmetoder för att gömma ett vapenskåp(?)
Vi bor i en liten etta och dem befintliga garderoberna som finns är både knökfulla och med upphöjd botten :)
Jag ska fortsätta spåna dock :up:

Men bygg garderoben runt skåpet.

Vi har ett vapenskåp som inte är så trevligt att titta på, så jag skulle vilja "gömma" det på något vis. Jag har tidigare funderat på att försöka hitta en garderob storlek mindre och ställa det i, men här blir det problem med att den absoluta majoriteten av garderober har ett upphöjt golv + dörr, och jag tvivlar starkt på att dessa golv klarar av ett +150 kg vapenskåp :idea:, så innan jag ringer min morbror och gråter och ber honom bygga en garderob åt mig, finns det andra smarta lösningar? :)

Borde det inte gå att köpa en lös garderob och montera ihop utan bottenplan? Det förutsätter kanske att vapenskåpets dörr inte går hela vägen ner till golvet om en inte vill ha en glipa mellan golv och dörr men båda delar både gå att lösa. När jag tittar på pax monteringsanvisnig från ikea så ser det absolut görbart ut.

Edit: Tvåa på bollen :D

Tja tanken att bygga en garderob runt skåpet har givetvis slagit mig, men då jag inte hittat någon som passar i storlek och utförande tänkte jag att det kanske fanns någon med en annan lösning? Jag vill i det fallet inte ha något stort och högt, och då är tyvärr Ikeas Pax lite för stora med sina dryga 2m.
Sen har jag tänkt tanken att strunta i golvet, men dem flesta garderober brukar vara beroende av att golvet är monterat för stabilitetens skull, samt att dörren till vapenskåpet inte kommer gå att öppna.
Däremot hade inte tanken slagit mig att jag kan fylla ut utrymmet mellan golv och garderobens golv, så det ska jag kika på :up:

Går det att sätta en svängd skena i taket längs med vapenskåpet och ett snyggt draperi runt om? Hade en vän som bodde i en etta och dolde sin säng på det viset en gång i tiden. Verkar enklare än att bygga garderob.

Jag har en duk hängandes på mitt och så har jag en ljuslykta och lite annat ovanpå. Det är nog ingen som direkt reagerar på att det är ett vapenskåp om de inte vet det.

Men nu när jag läst tråden och fick tipset om dekorplast ska jag kolla in det. Går ju kanske att piffa till ordentligt. Som med de där fjärilarna som folk klistrat på sina soptunnor....vart de nu får de ifrån? Någon som vet?

Ta bort botten från en garderob och ställ där i?

Eller såga ut botten från garderoben om den behövs för att stödja gardeobens väggar osv.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 659
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 223
Senast: EmmaW
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 950
Senast: supercassie
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 017
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka