Golv på transport i två delar, risker?

Aleel

Trådstartare
Jag letar begagnad transport att köpa och har hittat en där golvet är monterat i två delar och bakre delen bytt. Har aldrig varit med om att det varit så på nån transport jag haft eller hyrt tidigare, är det vanligt? Finns det några risker med att ha det så? Jag tänker att det kanske lättare kommer in fukt som stannar i skarven men det kanske inte är en risk? Hjälp mig med klok input :)

Jag letar begagnad transport att köpa och har hittat en där golvet är monterat i två delar och bakre delen bytt. Har aldrig varit med om att det varit så på nån transport jag haft eller hyrt tidigare, är det vanligt? Finns det några risker med att ha det så? Jag tänker att det kanske lättare kommer in fukt som stannar i skarven men det kanske inte är en risk? Hjälp mig med klok input :)
Jag hade nog ringt någon som jobbar med detta och frågat faktiskt. Känns ju som du säger att det borde komma in fukt i skarven väldigt lätt.

Rekommenderas inte att ha delat golv, det blir en dålig del i golvet som inte håller.
Köper du så byt till hel skiva :)

Bästa är att ha ett helt golv helt klart. Mest äldre transporter som ev kan ha delat golv men tror inte att det är så vanligt längre?

Och varför har man satt in ett delat golv, kan man också fråga sej.
Har man bytt den dåliga delen enbart eller snålat och köpt två mindre skivor istf en stor. Och hur ser isf den delen ut som inte är bytt än.
Tänker att fuktrisken är rätt stor i skarven och då kan det ge vika nånstans där, där hästen står.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
689
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 624
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 662
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar