Eller bara flyta med strömmen.i händelse av beslutsångest får man simma lugnt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller bara flyta med strömmen.i händelse av beslutsångest får man simma lugnt
De använder det för att mörka. Men säpo och Ranstorp går inte på sånt.Alla fiolspelare spelar inte folkmusik och även om det kan finnas en viss överrepresentation så kan det mycket väl handla om ett genuint intresse för stråkkvartetter
My godJag är en av dom som tagit mig över Dalälven för ett bättre liv i södern. Jag har skaffat barn med en söderlänning, slutat gå i folkdräkt, jag har utplånat mitt hemmål, tycker fiskmåsar är vackrare än Orrar och talar nu med dialekt från västkusten. Det har varit en tuff resa med att anpassa mig men det gick. Men ibland längtar jag efter riktigt tunnbröd bakat på potatis men jag förstår ju att det går ju inte för sig att äta sånt otyg här i Västra Götaland. När jag reser hem över älven pratar jag mål med mina vänner men annars är jag väldigt noga med att bara prata på riktigt med min son. Han kan inget dalmål alls. Jag har gjort mitt bästa med att lära honom seder här ifrån som hummerfiske, dörja makrill mm. Tyvärr verkar han ha fått mycket av mitt påbrå då han visat stort intresse för tveksamma aktiviteter som skidåkning, skog (vill gå med i scouterna ) och alla typer av snöaktiviterer och vinter. Gör mitt bästa för att tysta ner det så han inte ska bli mobbad för sitt ursprung i skolan.
Men kan jag anpassa mig så kan alla.
Ps. Om någon anar vem jag är snälla röj inte min identitet.
Är riktigt säker på att han är norrlänning... alla norrlänningar dricker öl, det får man i sig med modersmjölkenMen han dricker inte öl...
Varför simma mot strömmen - när det är så lätt att flyta med...Att fly längs med, och uppströms Dalälven lär vara allra svårast. Och vid Gagnef, vid sammanflödet av öst och väst inträder stora beslutsångesten; ska jag fly nord eller i väst?
De norrländska flyktingsmugglarna får börja gå på soc då. Belastar kommunernas budget.Varför simma mot strömmen - när det är så lätt att flyta med...
Är riktigt säker på att han är norrlänning... alla norrlänningar dricker öl, det får man i sig med modersmjölken
Jag har alltid varit splittrad i min identitet då min mor var från västkusten men min far från norrland. Det var någon form av sökande efter mina rötter som drev mig på flykt över Dalälven. Känner att jag bär med mig två kulturer och försöker hantera det efter bästa sätt men lever idag som äkta Västra Götalandsbo i ett förhållande med en Göteborgare.My god
Min bror gjorde detsamma
Var det någon slags sjukdom ni drabbades av? Jag har så länge undrat men inte vågat fråga...
Om man ska fly den svåraste vägen, ska man av naturen inte välja den lättare vägen.Varför simma mot strömmen - när det är så lätt att flyta med...
Det var väldigt nära gränsen det, han kanske fick en kallsupJapp, han är garanterat norrlänning dock nästan född i Svealand (Sandviken)
Hmmm, då kan det inte ha varit något virusJag har alltid varit splittrad i min identitet då min mor var från västkusten men min far från norrland. Det var någon form av sökande efter mina rötter som drev mig på flykt över Dalälven. Känner att jag bär med mig två kulturer och försöker hantera det efter bästa sätt men lever idag som äkta Västra Götalandsbo i ett förhållande med en Göteborgare.
OMG Samma sak hände min syster? Själv har jag alltid känt lite dragningar till norrland så jag har alltid undrat vad som gick fel med henne?Hmmm, då kan det inte ha varit något virus
Bror mumlade lite osammanhängande om vissa utbildningar och jobb innan han drog... sen gifte han sig med en äkta göteborgska (sen flera generationer) och rotade sig.
Finns det någon läkare här som vet vad det är tecken på för åkomma han drabbades av
Låter ju mer som att han skulle vara en skatteflykting när allt baseras på pengar. Värsta sortens parasiter. Kommer hit med sina fina utbildningar och snor våra jobb. Skulle inte förvåna mig om han skickar hem pengarna till "familjen" i norr ocksåHmmm, då kan det inte ha varit något virus
Bror mumlade lite osammanhängande om vissa utbildningar och jobb innan han drog... sen gifte han sig med en äkta göteborgska (sen flera generationer) och rotade sig.
Finns det någon läkare här som vet vad det är tecken på för åkomma han drabbades av
Men det förstår du väl att det är enligt samma princip som på savannen. Antiloperna jobbar ihop för att skydda sig. En liten antilop kan gömma sig i den stora antilopflocken. När de är många hinner lejonen inte ta alla.Apropå flyktingstöm. Har ni inte sett på tv den organiserade flyktingström som varje år sker i Vansbro? Tusentals försöker simma över Dalälven. Det har tom fått ett namn. Vansbrosimmet! Hur kan de tillåta sådant?
Äntligen!Sh (inandat ljud) menar du väl?
Och pengar har dom då. Har råd med fina våtdräkter, speciella mössor mm för att göra flykten så bekväm som möjligtMen det förstår du väl att det är enligt samma princip som på savannen. Antiloperna jobbar ihop för att skydda sig. En liten antilop kan gömma sig i den stora antilopflocken. När de är många hinner lejonen inte ta alla.
Så simmarna hoppas förstås på att åtminstone några klarar sig över. En och en är det omöjligt.
Men då kan dom ju sälja utrustningen och försörja sig själva när dom kommer.Och pengar har dom då. Har råd med fina våtdräkter, speciella mössor mm för att göra flykten så bekväm som möjligt
Äntligen! Du skriver det jag länge tänkt på men inte vågat skriva!Nu får det vara nog, stockholmarna, göteborgarna kan inte ta det längre. och golit tar sitt ansvar. vi stänger gränsen. det får vara slut med att välutbildade norrländska kvinnor som "söker lyckan" i storstaden.
golit vet att det väntar bostadsbrist och storstadens frestelser som HM och solarium, sånt som golit vet att norrländska välutbildade kvinnor inte behöver.
golit anser att vi norrländska män bäst hjälper de välutbildade norrländska kvinnorna i närområdet (så nära det nu blir i norrland) vi har kurser i flugbindning, ölmage och vara tyst.
Daläven är härmed stängd för överfart.
Vi måste bygga en älv till i södern, så att vi får en tydlig gräns!När jag tänker på det tycker jag det kommer många från Småland också.., och Skåne..,