Goldwing....

ancan

Trådstartare
Finns det någon mer än jag som fastnat för honom (och hans otroliga stam...) :bow:
Hoppas att han får tillräckligt med ston för att han ska vara i seminverksamheten iår...
det är ju alltid skoj när någon "går lite utanför ramarna" och vågar satsa på nytt, spämnnande blod...

Och vem av er har inte dreglat över Goldfever nån gång?!? :d

Sv: Goldwing....

Har inte sett någon katalog ännu, men vad har han för stam? Goldfever ja, men For Pleasure dregglar jag mer över och likaså Tinkas Boy. Fast jag kan tänka mig att dom är säkert inte med i svenska programmet.

Ska försöka presentare honom i stora drag. Efter Goldfever alltså. mamman är efter Lucarlo (landgraf) tävlad i svår klass. Bakåt sedan finns Luxus, Gotthard mm.
På bruksprovet 02 var han överlägsen segrare. Bla 10 i lynne,9,5 i terränghopp, 9 i galopp,ridbarhet,hoppförmåga,temp,prestationsvilja o nervstyrka... :bow:

Nej jag tror att han skulle passa mitt Electrosto...
Det är ju så tråkigt när man hittar en hingststam som man bara vill ha, och så kanske det inte går.... det är som att ta godispåsen för ett barn...

Tänker jag på Goldfever så tänker jag på hingsten som hade en kort "glansperiod" när han gick riktigt bra.Han verkar inte direkt lättriden,har humör och verkar peta ner bommar i ren nonchalans ibland.Men till sin fördel så är det en lätt och modern hingst i typen.Han KAN hoppa NÄR han VILL.

Kort glansperiod???

Han kan väl inte råda över vad de behandlar honom med???
För jag antar att du syftar på dopinganklagelsen...

Senast ändrad:

Goldwing är en stor och fin häst med mycket hopp i sig den saken är klar. Man får inte de poängen i sitt bruksprov annars.
Men att han skulle ha någon super stam har jag lite svårt att se. Goldfever är knappast någon avelsmatador (än?) och inte heller mödernet är speciellt välkänt. Lucarlo (e: Luxus) - Dorfjunge är inte hingstar som får det att vattnas i munnen på mig i alla fall.
Jag antar att man inte blandar ihop Luxus med Lux som är en välkänd hingst efter Lord Calando - Ahorn.

Goldwing kan säkert vara en fin individ men jag skulle åtminstone låta honom bevisa sig i sporten och aveln innan jag satsade mina pengar på honom.

Men Goldfever har väl inte någon kort glansperiod :confused: Han har ju tävlat på elitnivå hur länge som helst nu och tävlar fortfarande.

Helt klart en hingst som jag skulle vara intresserad av.

Man skall inte glömma att det finns en ryttare på honom som kanske stör honom ibland. :angel:

gragge skrev:
Goldwing är en stor och fin häst med mycket hopp i sig den saken är klar. Man får inte de poängen i sitt bruksprov annars.
Men att han skulle ha någon super stam har jag lite svårt att se. Goldfever är knappast någon avelsmatador (än?) och inte heller mödernet är speciellt välkänt. Lucarlo (e: Luxus) - Dorfjunge är inte hingstar som får det att vattnas i munnen på mig i alla fall.
Jag antar att man inte blandar ihop Luxus med Lux som är en välkänd hingst efter Lord Calando - Ahorn.

Goldwing kan säkert vara en fin individ men jag skulle åtminstone låta honom bevisa sig i sporten och aveln innan jag satsade mina pengar på honom.

Så det är inte Landgraf i den då?? :confused:

Någon måste vara den första att våga... :)

När jag var i england /tyskland för många år sedan så tillhörde många av hingstarana i Goldwings stamtavla "eliten" inom Hanoveranarna... Jag menar grozzo Z,Furioso II, Gotthard, Lugano;Goldfish...

Jag vill ha modiga hästar som har lite eget "tänk"...

För mig är en stark tävlingsindivid oftast begåvad med mkt temperament...

Jag har en 6 åring /irco marco- Prince fair**x2 som en del blir mörkrädda av att se...men om dom bara visste hur stadig han är bakom sin pigga fasad...

Och vilken kapacitet han har!!!
Nu är han snart friskförklarad(förhoppningsvis) och då ska han få visa framfötterna rejält!!!

Goldwings stam ger lite "linjeavel" på Furioso II i mitt fall... mums.

Jodå, visst finns han där. Brukar vara så när det finns ett L med (bortsett från Lord och hans avkommor).
Luxux är efter Landgraf-Nautilus xx.

Visst är både Gotthard och Furioso som finns i stammen stora avelshingstar men mycket har hänt sedan de var verksamma. De finns representerade i massor av hingstar som representerar dem bättre än de som finns hos Goldwing.

Med det absolut inte sagt att Goldwing inte är en lysande fin och kapabel häst. Men vad det gäller avel finns det andra som har härstamning som kan betraktas som "bättre" för hoppning.

Det är möjligt att det är "gammal" stam i honom...men jag är ute efter starka,hyfsade korrekta individer...

Man kan ju inte bli annat än mörkrädd när man läser kritiken ang benställ på hingstarna som bedöms nere på flyinge nu... hualigen.

Nej jag syftar inte på någon dopinghärva.Visst Goldfever har tävlat länge...men det var väl bara under 1 år som han låg riktigt i topp....sedan dess har han funnits med och tävlat men inte direkt fått till det.

Han har väl också bytt ryttare om jag inte missminner mej?Kanske är det därför det inte funkar lika bra numera?Tycker mest att han ser nonchalant ut och när han trycks till blir han märkbart irriterad och tjafsig i munnen...men de är ju individer-mycket spelar in!

Jag gillar själv Furioso blodet då det ofta ger mkt ärliga och kloka hästar.

Goldwing har ju definitivt gjort ett bra bruksprov...

Liknande trådar

Relationer Jag hade lagt killar på hyllan efter jag träffade en psykopat/narcissist som jag bröt med i somras. Har jobbat väldigt mycket och grävt...
Svar
12
· Visningar
5 603
Senast: Milosari
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är NU jag ska passa på att njuta extra mycket! Jag har alltid hävdat att tiden efter man har sagt upp sig och innan man börjat på...
Svar
0
· Visningar
709
Senast: cassiopeja
·
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 520
Senast: Marty
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 716
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar