Gödsel av hagar ?

T

tantor69

Vad gödslar ni era hagar med som inte använder naturgödsel ?
Mossan håller på att ta över för mycket i mina sommarhagar & jag funderar på att slänga ut någon form av gödsel....vad ska man ta, eller är det kanske försent redan ??

Hur gör ni ?

Sv: Gödsel av hagar ?

Vi kör på NPK när vi gödar vallen. Nu tar vi inte foder utan låter de beta, eftersom grannen hårdnackat vägrar göra något åt sin helt gula mark (maskrosor) kör vi också på Gratil för att slippa ogräs.

Hur lång tid måste det gå från gödsling till att hästarna kan släppas på marken ?

Vi brukar köra minst två regn, men det går längre eftersom vi skiftar runt i hagarna.

Gratilen har 7 dagars beteskarens.

Får vem som helst spruta gratil?
Till mossa ska man väl främst ha kalk eller har jag rört ihop det nu?

Maskrosbete är både gott o nyttigt;)

Här var det en bonde som hade flera åkrar i träda som var supergula o sen snöade det- mitt i sommaren:eek::angel:

Hellre det än vitklöver:eek:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 700
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 603
Senast: 13579vas
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon... 2
Svar
29
· Visningar
2 744
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 489
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka