Godisboll för hund?

alazzi

Trådstartare
Är det bra med en sån där boll som man fyller med godis? Jag har ärligt talat aldrig köpt någon, men nu var det en kollega som bad mig leta efter en väldigt speciell boll i mjukt gummi (som jag givetvis inte har hittat på nätet). Jag blev sugen på att köpa en till min hund, men vilken skla man välja? Dt fanns ju hur mycket som helst?

Jag har köpt en sån. Den är gul, mjukt gummi, stor som en grapefrukt och med en liten labyrint för godiset inuti så att det inte bara rinner ut.
Jag trodde den skulle hålla i tre sekunder, men hundarna har lekt ganska vilt med den och den har inte ens en skråma ett halvår senare. Väldigt poppis!

Har också sådana aktiveringsleksaker i mjuk gummi, har både en boll och en som är formad som ett ben, och mina hundar fullkomligt älskar dem! Och trots att mina hundar är ganska hårdhänta vid lek lever fortfarande båda leksakerna såhär 4 år efter inköp:)

Jag hade en tidigare. Har också haft en hemgjord variant; hälla torrfoder i en petflaska. Funkade super på sigge, Stoja skulle nog tugga sönder den.

Har en röd i mjukt gummi, alla mina hundar lägger sig o tuggar på den, så den är trasig nu.. :grin: Sen har jag en i typ mjukplast, genomskinlig, med en labyrint inuti i hårdplast. Det funkar bättre men ja, mina hundar blir frustrerade. Prickarna tuggar på den, BCn tar den i munnen o slänger runt den.

Monster tycker de är aptråkiga, men jag köper någon ny pysselboll då och då i någon vag förhoppning om att den minsann ska vara rolig. Jag vet inte riktigt varför. :D
Men de flesta hundar tycker de är roliga.

Jag hade en tidigare. Har också haft en hemgjord variant; hälla torrfoder i en petflaska. Funkade super på sigge, Stoja skulle nog tugga sönder den.

Har också kört med petflaska men fått proppa in lite hushållspapper/toapapper i flaskan tillsammans med godiset annars får min värsta "godisråtta" ut alla godbitar på nolltid :p

Jag har, Ruben puttar den lite långsamt framför sig och är sådär lagom ointresserad.
Ture älskade den, full rulle.

Valpus fick ta över katternas godisboll. Men han lekte bara med den som liten valp. Kan bero på att han inte är så mycket för mat.

Vi har en blå taggig, mjuk boll från dogman som staffevalpen älskar. Det är två hål på sidorna som man stoppar in godiset i. Har en sån med labyrint i också men den lockar inte alls...

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: MML
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 412
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 669
Senast: Calmiche
·
Hundhälsa Finns detta? Min hund bli emellanåt lite dålig i magen, så nu tänker jag att det hade varit bra att undvika tex korv som godis vid...
Svar
10
· Visningar
3 181
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30