Goda drinkar

Lion

Trådstartare
Jag ska på en liten fest på lördag och känner mig inte så sugen på att dricka alkohol. Till vardags dricker jag 95% vatten och 5% te och går lite i tankarna om att bli nykterist, men känner att jag inte vill ta ett sådant beslut än. Alkoholmässigt så är väl cider det enda som faller mig i smaken hehe.

Jag undrar om ni har tips på drinkar som man kanske kan köpa / göra och ta med sig? Alkoholfria eller med alkohol. :) Alla tips är välkomna och högst uppskattade! :D

Tack för svar, tänkte inte på det :o Men jag gillar när det är sött, läskande, fruktigt eller kallt och "smaskigt". Inte beskt iallafall. Älskar lime och citron, sedan är vanilj/smultron trevligt. Andra bär fungerar också, äpple har jag lite svårt för dock (t.ex. äppeljuice) och juicemässigt är apelsin höjdaren. Mjölk kan jag dricka. :up: Har smakat rosa pantern en gång och det var gottigt :D

Hade inte ställt mig och börjat mortla lime och mynta på någon annans fest, känns både meckigt och kladdigt. Håller med om att det är lättast om du tar med dig cider, det finns massa olika sorter med smak av äpple, päron, hallon, persika, fläder etc. beroende på vad man gillar. Jag gillar de mer torra cidrarna, typ Kiviks och Strongbow.

Om du verkligen inte vill dricka cider skulle jag satsat på någon slags grogg, alltså med minimalt antal ingredienser.

Jag ska på en liten fest på lördag och känner mig inte så sugen på att dricka alkohol. Till vardags dricker jag 95% vatten och 5% te och går lite i tankarna om att bli nykterist, men känner att jag inte vill ta ett sådant beslut än. Alkoholmässigt så är väl cider det enda som faller mig i smaken hehe.

Jag undrar om ni har tips på drinkar som man kanske kan köpa / göra och ta med sig? Alkoholfria eller med alkohol. :) Alla tips är välkomna och högst uppskattade! :D

Finns det tillgång till mixer?
I sådana fall är det bara att plocka med rejäla mängder is, Rose's Lime och valfri smaksättare så har du frozen daiquiris hela kvällen lång. Jag kör hallon eller jordgubbar (färska eller frysta) rabarbersaft, lime, mango eller vad jag nu känner för. Favoriten är frysta hallon och färska jordgubbar.

Vill du ha alkohol häller du i rom. Annars fungerar de lika bra utan.

Nu umgås jag med många som älskar att göra drinkar så att göra det på hemmafester är inget konstigt, utan vi dyker upp med några falskor var och så har vi världens bästa hemmabar där vi delar med oss av våra olika sorter ^^

P2a:
1 del vaniljvodka
1 del Sourz sour apple
Lime
Fyll upp med fruktsoda.
Byt ut apple mot pineapple så har du en vanilla sky.

Vanilla Passion:
2 delar vaniljvodka
1 del passoa
Fyll på med fruktsoda.

Mitt främsta tips är att hitta spritsorter/smaker du gillar och utgå ifrån det. Jag gillar exempelvis gin-baserade drinkar som ofta är lite bittra (gin & tonic eller nigroni) samt whiskey-baserade drinkar (old fashioned eller dying/suffering basterd).

Men gör det enkelt - ta med cider.
Kanske blir så. :)
Hade inte ställt mig och börjat mortla lime och mynta på någon annans fest, känns både meckigt och kladdigt. Håller med om att det är lättast om du tar med dig cider, det finns massa olika sorter med smak av äpple, päron, hallon, persika, fläder etc. beroende på vad man gillar. Jag gillar de mer torra cidrarna, typ Kiviks och Strongbow.

Om du verkligen inte vill dricka cider skulle jag satsat på någon slags grogg, alltså med minimalt antal ingredienser.
Jo precis, tanken är väl att jag fixar hemma och tar med mig i någon form av behållare - en kul grej kanske. :D

Finns det tillgång till mixer?
I sådana fall är det bara att plocka med rejäla mängder is, Rose's Lime och valfri smaksättare så har du frozen daiquiris hela kvällen lång. Jag kör hallon eller jordgubbar (färska eller frysta) rabarbersaft, lime, mango eller vad jag nu känner för. Favoriten är frysta hallon och färska jordgubbar.

Vill du ha alkohol häller du i rom. Annars fungerar de lika bra utan.
Nej tyvärr, vill dock införskaffa mig en mixer i framtiden. :love: Det verkar ge så många möjligheter! :D Och det där lät verkligen somrigt och gott, tack! :D

Nu umgås jag med många som älskar att göra drinkar så att göra det på hemmafester är inget konstigt, utan vi dyker upp med några falskor var och så har vi världens bästa hemmabar där vi delar med oss av våra olika sorter ^^

P2a:
1 del vaniljvodka
1 del Sourz sour apple
Lime
Fyll upp med fruktsoda.
Byt ut apple mot pineapple så har du en vanilla sky.

Vanilla Passion:
2 delar vaniljvodka
1 del passoa
Fyll på med fruktsoda.

Mitt främsta tips är att hitta spritsorter/smaker du gillar och utgå ifrån det. Jag gillar exempelvis gin-baserade drinkar som ofta är lite bittra (gin & tonic eller nigroni) samt whiskey-baserade drinkar (old fashioned eller dying/suffering basterd).
Haha åh det låter härligt! :love: Tack för recept och stort tack för tipset. Har aldrig gjort en egen drink någonsin men kommer spara alla recept för jag vill göra det någon gång iallafall. :D

2/3-delar tranbärsjuice och 1/3-del grapejuice blir en supergod drink! Men man ska ju gärna tycka om den beska/sura smaken av grapefrukt.

Här kan du hitta massor med drinkrecept både med och utan alkohol: https://www.cocktailguiden.com/
Aa, jag har lite svårt för grapefruit men det kanske är en vanesak. Värt att prova iallafall. ;) Tack för länken :up: :D

Nej tyvärr, vill dock införskaffa mig en mixer i framtiden. :love: Det verkar ge så många möjligheter! :D Och det där lät verkligen somrigt och gott, tack! :D

Haha åh det låter härligt! :love: Tack för recept och stort tack för tipset. Har aldrig gjort en egen drink någonsin men kommer spara alla recept för jag vill göra det någon gång iallafall. :D

Aa, jag har lite svårt för grapefruit men det kanske är en vanesak. Värt att prova iallafall. ;) Tack för länken :up: :D
Surfa in på exempelvis Absolut Vodkas hemsida, de har både recept med och utan alkohol :)

Jag är lite tråkig när det gäller drinkar och brukar hålla mig till Cuba Libre = rom och cola. Gillar du läsk funkar den bra och man kan ju variera proportionerna så blir inte alkoholsmaken så stark.

Aperol spritz
1 del sodavatten
2 delar Aperol
3 delar bubbel av valfri sort
Is
Om man orkar, en skiva apelsin och lite pressad apelsin.

Gott och enkelt!

Går att göra enkla och goda groggar på antingen smaksatt sprit (typ sourz i valfri smak) eller neutral sprit (vodka är ju enkelt) och så valfri juice eller liknande och kanske lite läsk.
Jag gillar äpple så kör ibland sourz äpple med någon matchande juice och lite fruktsoda i.

Gillar man inte spritsmaken är det ju väldigt enkelt att ta en ganska liten andel alkohol och desto mer av dryck som man tycker är gott.

Botanisera lite bland juicerna (eller vad det nu heter) som inte står i kylen i affären (där måltidsdryck finns), välj någon eller några sorter som du tycker är gott och kombinera med typ fruktsoda och en neutral spritsort.

Istället för is kan man ha sorbe i matchande smak, jättegott!

Jag skulle inte orka släpa med mig mer avancerade ingredienser till en vanlig fest. Undantaget om vi kör just drinktema hela gänget och alla tar med sig olika grejer.

Går också att göra drinkar på vin eller mousserande om man vill det.

Liknande trådar

Övr. Hund Lite bakgrund: Jag och min sambo har beslutat oss efter 2års funderande och diskuterande, att nu är perfekt tid för oss att adoptera en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
8 476
Senast: Elektron
·
Kropp & Själ Hej! Nu har jag fått tid för en Koloskopi den 8/6, första gången för mig då jag tidigare bara gjort rektoskopi och en sigmoideskopi där...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
14 240
Kropp & Själ Vad föredrar ni att dricka för alkoholfritt på fest? Jag ska köpa med mig alkoholfritt för egen del till en fest på lördag och funderade...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 573
Senast: mamman
·
Mat Ja som rubriken säger, finns detta? Det känns lite tråkigt med alltid vatten och jag försöker hålla mig till att endast dricka...
2
Svar
27
· Visningar
4 878
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar