Gnyr i sömnen

Alla hundar vi har haft har drömt och i drömmen gnällt, sparkat, sprattlat, ylat svagt osv. Jag har aldrig kommit på tanken att väcka eller på annat sätt störa en hund som sover, utan de har fått sova vidare utan åtgärd. Precis samma med barn som drömmer, faktiskt! Jag räknar kallt med att 1) en hund eller ett barn som blir rädd av sin dröm och vaknar och behöver trygghet vet var jag finns och söker upp mig, och 2) jag kan aldrig skydda vare sig hund, barn eller andra från livets obehagliga upplevelser, som mardrömmar, utan de är helt enkelt en del av livet.

Min har några gånger skrikit som om det var night terrors, höll på att kissa ner mig själv när jag hörde det. Sen tittar jag mot hunden och där ligger han och snarkar vidare. 🙄
Min är en omplacering och första gångerna hon väckte oss med sitt plågade yl blev jag livrädd, men hon somnar alltid lugnt om med en suck så nu är jag också lugn när det händer. 😊

Har någon en bild på när era hundar sover? Tycker Siri verkligen är gulligast när hon sover. :love: :) :p :D:heart
DSC_7255.webp

Min ”springer”, gnyr, ”voffar”, snuttar på tungan, snarkar ibland, och pruttar i sömnen. 🙈😅

Vaknade en natt med ett jäkla ryck, då låg hon och ylade som en varg! Jag höll på att skita ner mig innan jag fattade vad det var som lät! 🙈😂

Många hundar pratar i sömnen. Man får tänka på att de inte kan skälla fullt ut när de sover (då vaknar de av det) så det som låter som ett ledset gny kan vara ett glatt skall i hundens dröm. Min hund pratar mycket i sömnen, klart mer när han har lekt och haft extra roligt under dagen så jag tror att han drömmer om det han har upplevt precis som vi människor gör.
Egentligen väldigt OT, men tusan vad jag relaterade! Drömmer ofta klardrömmar som ibland är så jäkla obehagliga att jag försöker väcka mig själv genom att ge ljud ifrån mig. Kan tycka att jag vrålar i drömmen men vaknar efter visst kämpande med ett halvkvävt mumlande som varken väcker sambo eller hund :p

Min förra hund galopperade alltid i sömnen mot en vägg bredvid sängen, fick till slut måla om en gång för att få bort alla skrapmärken av klorna :rofl:
Är helt övertygad om att hon drömde om att hon jagade rådjur eller nått annat vilt för hon verkligen sprang i sömnen :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 753
Senast: starcraft
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 530
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 873
Senast: Tofs
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Att skaffa katt har inte riktigt blivit som jag räknat med. Det har blivit bättre. Det finns alltid någon katt tillgänglig att gosa med...
Svar
18
· Visningar
1 487
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka