Gnyr i sömnen

Kiwiqueen

Trådstartare
Siri min lilla bichon havanais gnyr och sparkar i väggen när hon sover. Jag vet att hundar också kan ha drömmar men jag vill verkligen inte att hon ska få lida.
Det här händer ganska ofta och jag undrar verkligen vad som händer i hennes
huvud.
Jag är ingen dröm expert men borde jag väcka henne?
ska jag lugna ner henne? Har verkligen ingen aning.:(:bag:

Siri min lilla bichon havanais gnyr och sparkar i väggen när hon sover. Jag vet att hundar också kan ha drömmar men jag vill verkligen inte att hon ska få lida.
Det här händer ganska ofta och jag undrar verkligen vad som händer i hennes
huvud.
Jag är ingen dröm expert men borde jag väcka henne?
ska jag lugna ner henne? Har verkligen ingen aning.:(:bag:
Min shiba drömmer ofta!
Full normalt, särskilt hos valpar och unghundar upplever jag, de sover ju så tungt. :)
Min dam är ju absolut ingen valp eller unghund längre, men om jag tycker att hon verkar orolig i sömnen brukar jag stryka henne lugnt och varsamt. Det är nog mest för min skull dock. :heart

Många hundar pratar i sömnen. Man får tänka på att de inte kan skälla fullt ut när de sover (då vaknar de av det) så det som låter som ett ledset gny kan vara ett glatt skall i hundens dröm. Min hund pratar mycket i sömnen, klart mer när han har lekt och haft extra roligt under dagen så jag tror att han drömmer om det han har upplevt precis som vi människor gör.

Många hundar pratar i sömnen. Man får tänka på att de inte kan skälla fullt ut när de sover (då vaknar de av det) så det som låter som ett ledset gny kan vara ett glatt skall i hundens dröm. Min hund pratar mycket i sömnen, klart mer när han har lekt och haft extra roligt under dagen så jag tror att han drömmer om det han har upplevt precis som vi människor gör.
Låter rimligt :) Jag önskar jag visste vad dom drömde om!

När vi har varit iväg på lure coursing (typ hundkapplöpning på fält) som mina älskar så brukar de ofta drömma intensivt. De morrar och sprattlar och gnyr. Jag är helt övertygad om att de drömmer om hur de jagar en smaskig hare eller liknande :D Skulle aldrig väcka dem då.
Vad kul :p :heart :):love:

Min hund ylar ibland i sömnen, han har aldrig ylat i vaket tillstånd.

Många hundar drömmer högljutt och både springer, smaskar, gnäller mm när de sover. Har aldrig kommit på tanken att väcka nån hund som drömmer, har alltid upplevt att de haft positiva drömmar.

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 753
Senast: starcraft
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 530
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 873
Senast: Tofs
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Att skaffa katt har inte riktigt blivit som jag räknat med. Det har blivit bättre. Det finns alltid någon katt tillgänglig att gosa med...
Svar
18
· Visningar
1 487
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka